شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » چرا در پاکستان جزوه‌هایی در حمایت از داعش چاپ می‌شود

🔺پاکستان کشوری است که از نیم قرن به این طرف پیوسته در تصدیر و ترانزیت تروریزم شریک بوده و نقش پیشکار قدرت‌های غربی به ویژه امریکا و انگلیس را بازی کرده است. پاکستان کشوری است که از بطن آن تروریزم القاعده، جیش محمد، لشکر طیبه، جندالله، سپاه صحابه، لشکر جنگوی و اینک گروه تروریستی داعش شاخه خراسان متولد شده است.

🔺این کشور در سازمان‌دهی و تمام گروه‌های تروریستی و رادیکال و افراطی در جهان و منطقه دست دارد و شواهد نشان می‌دهد که هم اینک تقویت و سازمان دهی داعش را به دوش گرفته است. این موضوع از آن جا مستند می شود که اخیراً افراسیاب ختک از سیاسیون برجسته پاکستانی در یک مصاحبه گفته است که در گذشته جزوه‌هایی در حمایت از القاعده در پاکستان به نشر می‌رسید، اما اکنون این جزوه‌ها تغییر نام داده و در حمایت از داعش به چاپ می‌رسد.

🔺آقای ختک کشورش را به دورویی با افغانستان و داشتن بازی دوگانه با جهان متهم کرده و تاکید می‌کند که اسلام‌آباد در هر ناامنی در افغانستان و منطقه دست دارد.

🔺در گذشته نیز همه می‌دانستند که منبع و مرجع صدور تروریزم و افراطیت و تکفیری گری و رادیکالیزم زیر نام اسلام همین پاکستان است که با داشتن هزاران مدرسه افراطیت آفرین در تولید تروریستان کور و کر نقش دارد. پاکستان در واقع با تکیه به ترانزیت و تصدیر تروریزم هستی و موجودیت خود را تضمین می‌کند و به عنوان جانشین استعمار بریتانیایی که اینک بخش اعظم آن را امریکا به دوش دارد، در منطقه بی ثباتی می‌آفریند.

🔺اسلام‌آباد افغانستان را به عنوان یک کشور مستقل قبول ندارد و همواره تلاش می‌کند که این کشور یا مستعمره پاکستان باشد یا در بی ثباتی و جنگ و برادر کشی نابود شود.

🔺موضوع مهم دیگری که افراسیاب ختک فاش می‌سازد این است که اکثریت مطلق اعضای گروه تروریستی داعش در افغانستان پاکستانی بوده و باشندگان و آموزش دیدگان مدارس پاکستان می‌باشند.

🔺اما سیاست اخیر پاکستان مبنی بر تقویت و صدور تروریزم داعشی به افغانستان و این که با کارت داعش افغانستان را بی ثبات بسازد، در واقع قماری است که ممکن هستی خود پاکستان را نیز به چالش بکشد و شعله آتش آن این کشور را نیز فرا می‌گیرد. چنانچه در مورد طالبان پاکستانی دیدم که حمایت نخستین استخابات پاکستان از این گروه برای بر هم زدن ثبات در افغانستان اکنون مبدل به معضلی برای اسلام‌آباد شده و مقامات این کشور مانده‌اند که چگونه با آن کنار بیایند.

🔺از این جهت است که سیاست تروریست پروری پاکستان نه تنها برای افغانستان که برای کل منطقه خطر آفرین بوده و باید کشورهای منطقه برای مقابله آن به صورت متحدانه و هماهنگ ایستاده شوند و اجازه ندهند که پاکستان به این آرزوی شیطانی اش برسد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان