شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » چین بار دیگر خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان شد

 «وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر بر آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان تأکید کرد و افزود به تازگی رأی یک قاضی در مورد این پول‌ها نشان می‌دهد که واشنگتن به صورت‌ غیرقانونی این مبالغ را توقیف کرده است.

وانگ ونبین با انتقاد از رفتار غیرقانونی و تحریم‌های یک‌جانبه دولت آمریکا بر افغانستان تصریح کرد: پول‌های توقیف شده باید در دسترس مردم افغانستان قرار گیرد تا وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اظهار داشت: «از ایالات متحده می‌خواهیم که در مورد اقدام خود تجدید نظر کند و فوراً دارایی‌های بانک افغانستان را باز گرداند و تحریم‌های یک جانبه بر افغانستان را لغو کند. آمریکا باید مسئولیت اصلی خود را در قبال صلح و بازسازی در افغانستان انجام دهد و به جهانیان نشان دهد که می‌تواند مسئولانه عمل کند».

آمریکا چندماه پس از روی کار آمدن حاکمیت طالبان بر افغانستان ۷ میلیارد دلار از ذخایر ارزی افغانستان را توقیف کرد و سپس جو بایدن طی فرمانی ۳٫۷ میلیارد دلار را به آسیب دیدگان حمله ۱۱ سپتامبر اختصاص داد، این در حالی است که اکنون قاضی پرونده اعلام کرده است واشنگتن به صورت‌ غیرقانونی این مبالغ را توقیف نموده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان