شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کابل و دهلی‌نو برنامه حمل‌ونقل هوایی را اعلام می‌کنند

یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی نوشت: انتظار می‌رود «اشرف غنی» و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند امروز طرح حمل و نقل هوایی را برای کمک به تجارت بین دو کشور را اعلام خواهند کرد.

رئیس جمهور افغانستان و نخست‌وزیر هند در نشست قلب آسیا با موضوع ثبات در افغانستان شرکت کرده‌اند.

رویترز نوشت: رابطه هند و پاکستان بشدت متشنج شده و به دشمنی گرائیده است و در همین حال رابطه دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان به رغم اشتراکات فرهنگی نیز دچار تنش شده است.

مقامات افغانستانی اعلام کردند که حمل‌ونقل هوایی بین کابل و دهلی نو بن بست زمینی تجارت میان دو کشور را مرتفع خواهد کرد و تجارت میوه و فرش این کشور روانه بازار هند خواهد شد.

افغانستان برای تجارت خارجی به بندر کراچی پاکستان وابسته است که از این طریق می‌تواند مقدار محدودی کالا به هند صادر کند و ورود کالاهای هندی از این طریق نیز امکان نداشت.

«محمد خالد پاینده» رئیس عمومی سیاست‌های مالی و اقتصاد کلان وزارت اقتصاد در این زمینه گفت: تجارت با هند بعنوان بزرگترین بازار منطقه بسیار فراتر از راه‌های زمینی است و نیاز به حمل و نقل هوایی را بیشتر محسوس می‌کند.

وی افزود: برای اینکار نیاز است که ۲ کشور زیرساختهای مناسب را در فرودگاههای کابل و هند ایجاد نمایند.

یک مقام هند حاضر در نشست قلب آسیا در این رابطه گفت که جزییات این طرح در حال بررسی است و قندهار احتمالا بعنوان مکانی خواهد بود که مستقیما از آنجا به هند میوجات صادر خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان