شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کاروان صلح هلمند به کابل رسیدند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کاروان صلح ولایت هلمند که حدود یک ماه قبل پای پیاده از شهر لشکرگاه به سوی کابل حرکت کرده بودند، دیشب به کابل رسیده‌اند.

آنان به منظور ختم جنگ در کشور در یک حرکت مدنی، از شهرلشکرگاه مرکز ولایت هلمند تا کابل که بیش از ۶۳۰ کیلومتر می‌رسد، پای پیاده آمده‌اند.

قرار است که اعضای این کاروان امروز دوشنبه، ۲۸ جوزا در یک گردهمایی در کابل حضور یابند. بسم الله وطن دوست، از مسوولان این حرکت گفته است که گردهمایی آنان در منطقه عیدگاه برگزار خواهد شد.

کاروان صلح هلمند از طالبان خواسته‌اند، تا آتش‌بس را دوباره تمدید کند. این درحالی است که حکومت آتش‌بس با طالبان را برای ده روز دیگر تمدید کرد، اما طالبان آن را نپذیرفتند. این گروه با رد تمدید آتش‌بس، حملات خود را از سر گرفته است.

در سه روز آتش‌بس میان حکومت و طالبان، افراد این گروه وارد شماری از مراکز ولایات از جمله کابل شدند. آنان با نیروهای امنیتی عید مبارکی کردند و عکس‌های سلفی گرفتند.

این آتش‌بس، مورد استقبال شهروندان و شماری از کشورهای خارجی قرار گرفتند. شماری از کشورهای جهانی از جمله آمریکا و بریتانیا خواستار تداوم آتش‌بس شده بودند.

به نوشته افق، اما در دو روز گذشته، گردهمایی طالبان و نیروهای امنیتی در ننگرهار، هدف حملات قرار گرفتند که در نتیجه آن ده‌ها عضو این گروه و سرباز امنیتی کشته شدند. داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان