شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کروناویروس؛ صلیب سرخ نگران سیستم صحی افغانستان است

کمیته بین المللی صلیب سرخ ابراز نگرانی کرده است که سیستم صحی افغانستان آماده نیست بدون افزایش کمک‌ها پاسخگوی افزایش موارد کووید۱۹ باشد.

این سازمان امروز ۳۰ مارچ (۱۱ حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در کشورهای درگیر جنگ برای مبارزه با کروناویروس به اقدامات فوری نیاز است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ و حلال احمر هفتهٔ گذشته خواستار ۸۰۰ میلیون فرانک سویسی شدند تا منابع را در کشورهایی تقویت ببخشند که در خصوص پاسخگویی به تهدید کروناویروس ظرفیت محدود دارند.

پیتر مویرر، رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفته است: “کووید۱۹ سیستم‌های پیشرفتهٔ صحی را تحت فشار قرار داده است. در اکثریت جاهایی که ما کار می‌کنیم با فقدان زیربنای ابتدایی مراقبت‌های صحی مواجه اند و زیربنای مراقبت‌های عاجل ندارند. ما هراس داریم که اگر اقدامات فوری برای توقف گسترش این ویروس گرفته نشود، برخی از جوامع آسیب‌پذیر درجهان را شدیداً صدمه خواهد رساند.”

صلیب سرخ گفته است که کشورهای درگیر جنگ مانند افغانستان، یمن، سوریه، سودان جنوبی و نایجریا با کمبود منابع ابتدایی مانند آب پاک،‌ صابون و ادویه مواجه است.

این سازمان گفته است که بر علاوه این مشکلات، جنگ باعث شده است که ظرفیت تشخیص و مدیریت و پی‌گیری موارد کروناویروس در این کشورها پایین باشد و سبب افزایش خطر انتقال ویروس شود.

صلیب سرخ گفته است که برای رسیدگی به این کشورها، پاسخ فوری و هماهنگ جامعهٔ‌ جهانی و سازمان‌های خیریه، حیاتی است.

این در حالی است که در افغانستان تا حال ۱۴۱ نفر به کروناویروس مبتلا شده و سه نفر دیگر از اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان