شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کریدورهای هوایی و زمینی افغانستان را به آسیای مرکزی وصل می‌کند

 شماری از تاجران افغانستان در مراسم افتتاح یک شرکت حمل و نقل هوایی و زمینی اظهارداشتند ایجاد شرکت‌ها و افزایش کریدورهای هوایی و زمینی گام موثر در زمینه انتقالات کالاهای تجاری افغانستان است که می‌تواند این کشور را به آسیای مرکزی وصل کند.

«عبدالواسع» رئیس دفتر نخست وزیر حکومت افغانستان در این مراسم نیز گفت شرکت‌های حمل و نقل با استانداردهای جهانی و با تجربه در زمینه توسعه صادرات محصولات کشاورزی، صنایع و معادن افغانستان یک نیاز اساسی است.

وی افزود اکنون در افغانستان امنیت تامین شده و زمینه برای سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی نیز مهیا است.

«عبدالکریم عارفی» نیز مسئولان این شرکت حمل و نقل هوایی و زمینی نیز گفت تلاش می‌شود تا قیمت رقابتی ایجاد کند و میوه‌های خشک افغانستان از طریق خط هوایی این شرکت به بزرگترین مراکز تجاری کشورهای خارجی صادر شود.

«مولوی فضل باری فضلی» معاون وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری نیز اظهارداشت گشایش خطوط زمینی و هوایی حمل‌ونقل اقدام خوبی در راستای صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و بخش معادن افغانستان می‌باشد.

فضلی افزود مشکلات سیاسی و تعزیرات بر فعالیت بازرگانان افغانستان تاثیر گذاشته است اما ایجاد مراکز بزرگ تجاری در چهار منطقه افغانستان بسیاری از مشکلات صادرات محصولات کشاورزی افغانستان را حل خواهد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان