شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کسادی بازار صنایع دستی در پی ناامنی در افغانستان

 وزارت توسعه روستایی افغانستان در استراتژی ۵ ساله خود برای رونق بازار محصولات کشاورزی، صنایع دستی و دیگر تولیدات داخلی نمایشگاه‌های را از بودجه این وزارت برگزار می‌کند تا  زمینه رونق صنایع دستی فراهم شود.

برخی از فعالان صنایع دسته که از ولایت های فراه، غور و بادغیس برای شرکت در نمایشگاه به هرات آمدند در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان از تعطیلی بازار صنایع دستی به دلیل نبود امنیت در ولایت های مطبوع خبر دادند.

این افراد تاکید کردند: به دلیل افزایش تهدیدهای امنیتی بیشتر خانواده‌ها از جمله بازرگانان به ولایت هرات و دیگر مناطق امن آواره شده و تمام زندگی آنها نابود شده است.

«محمد وحید ابراهیم زاده» معاون عملیاتی برنامه توسعه اقتصاد روستایی وزارت توسعه روستائی افغانستان در این مورد گفت: برای ایجاد بازار و فروش محصولات صنایع دستی قرار است این وزارتخانه نمایشگاه بزرگی را در این رابطه ایجاد کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر در یک سال گذشته از برنامه های این وزارت ۱۶۵ نمایشگاه در ولایت های مختلف افغانستان و برخی از کشورهای خارجی برگزار شده است که  بازرگانان و تجار روستایی توانسته‌اند تا قراردادهای فروش محصولات و صنایع دستی خوبی را از خریداران داخلی و خارجی خریداری کنند.

«بشیر احمد ابراهیمی» کارشناس بخش خصوصی دفتر والی هرات در این مورد گفت: در حال حاضر حکومت افغانستان تمامی بانک‌های دولتی را در امر سرمایه گذاری فعالیت می‌کردند را متوقف کرده و این کار را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر با وجود فعالیت‌های گسترده بخش خصوصی و حمایت حکومت از آنها بازارهای فروش و تولید کالاهای داخلی نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است.

در حال حاضر تمامی توجه حکومت به ولایت های مرکزی و درجه یک در افغانستان است و ولایت‌های مانند فراه، غور و بادغیس در غرب افغانستان و دیگر ولایت‌های درجه دوم و سوم نیز تاکنون برای حمایت از بازرگانان و تجارت توجهی صورت نگرفته است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان