شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کمک ۵۸ تنی مواد غذایی ازبکستان به افغانستان

 رسانه‌های ازبکستان اعلام کردند به دستور «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور یک محموله ۵۸ تنی مواد غذایی برای کمک به مردم افغانستان ارسال شده است.

بر اساس گزارش‌ها، کمک‌های بشردوستانه ازبکستان از مسیر گذرگاه مرزی «حیرتان» به ولایت بلخ در شمال افغانستان تحویل شده است.

پیش از این نیز رسانه‌ها در ازبکستان اعلام کردند بیش از ۴ هزار تن کمک بشردوستانه شامل غذا، دارو و اقلام ضروری، این کشور به افغانستان ارسال کرده است.

«رامیز الکباروف»  معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده امور بشردوستانه برای افغانستان چندی قبل گفته بود در ماه‌های اخیر به دلیل وضعیت جهان و خود این کشور، قیمت‌ها ۲۹ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی نزدیک به ۲۰ میلیون نفر یعنی حدود نیمی از جمعیت افغانستان، گرسنگی حاد را تجربه می‌کنند و بیش از ۸٫۷ میلیون افغان در آستانه قحطی قرار دارند.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور هماهنگی کمک‌های بشردوستانه اخیراً با تشریح بحران انسانی در افغانستان تصریح کرده بود تنها راه جوگیری از وقوع فاجعه‌ای بزرگتر از آنچه سال گذشته در افغانستان رخ داد، این است که کمک‌های بشردوستانه به این کشور ادامه یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان