شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کمک ۵ میلیارد افغانی آلمان به افغانستان

دولت آلمان در نظر دارد تا برای انکشاف زراعت و زیربناهای اقتصادی، مبلغ پنج میلیارد افغانی به دولت افغانستان کمک کند.
اداره انکشافی آلمان، “جی آی زید” با اعلام این خبر می گوید که توافق نامه این کمک میان دولت‌های آلمان و افغانستان روز گذشته به امضا رسیده است.
به گفته این اداره، قرار است این کمک مالی به صندوق بازسازی افغانستان پرداخته شود. این صندوق توسط بانک جهانی اداره می شود.
آلمان از سال ۲۰۰۲ به این طرف، مبلغ ۳۹ میلیارد افغانی به صندوق بازسازی افغانستان کمک کرده است.
اداره انکشافی آلمان در اعلامیه ای گفته است که کمک ۵ میلیارد افغانی این کشور به افغانستان، قرار است در تطبیق برنامه های انکشاف زراعت، زیربناها، ظرفیت سازی و حکومت داری خوب به مصرف برسد.
اکلیل حکیمی وزیر مالیه، در باره کمک جدید آلمان به افغانستان گفته است: این پول نهادهای محلی و پروژه های توسعه ای روستایی را تقویت کرده و از آن طریق به کاهش فقر در روستاها کمک می کند. همچنین این پروژه ها در ایجاد اعتماد بین مردم و دولت نیز نقش مهم ایفا می کند.
کلاوس کرمر رییس سابق همکاری توسعه ای آلمان درسفارت آلمان در کابل نیز می گوید: «حکومت آلمان به کمک خویش به صندوق بازسازی افغانستان ادامه می دهد و بدینسان افغانستان را در راستای رسیدن به خود کفایی یاری می رساند.
قرار است از مجموع ۵ میلیارد افغانی، ۷۰۶ میلیون افغانی به برنامه همبستگی ملی اهدا اختصاص یابد. همچنین۱٫۴ میلیون افغانی آن برای برنامه میثاق شهروندی که جایگزین برنامه همبستگی ملی خواهد شد، پس انداز می شود.
هدف این برنامه از بین بردن فقراز طریق دسترسی همگان به خدمات اولویه است. حکومت افغانستان انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۸٫۵ میلیون تن از برنامه میثاق ملی مستفید شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان