شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کمیته‌های پنجگانه میان ایران و افغانستان به نتایج لازم رسیده‌اند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره سند جامع همکاری‌های راهبردی بین ایران و افغانستان و سفر هیأت بلندپایه امنیتی و سیاسی از افغانستان به ایران تا یک ماه آینده گفت: کمیته‌های پنجگانه به نتایج لازم رسیدند و یک تا دو ابهام وجود داشت که در حال رفع شدن است.

وی افزود: داریم وارد مرحله اتمام کار کمیته‌های پنجگانه بین دو کشور می‌شویم و هیأت‌هایی باید در سطوح لازم با اختیارات کامل بین ایران و افغانستان تبادل شود که در این زمینه در حال مذاکره هستیم و انتظار است که این هیأت‌ها مبادله شود ولی هنوز تاریخی برای این سفر مشخص نیست.

قاسمی همچنین در خصوص طرح جدید آتش بس با طالبان که از سوی اشرف غنی مطرح شده نیز گفت: امنیت، ثبات و آرامش در افغانستان برای ایران از اهمیت برخوردار است و از هر اقدامی و تلاشی که بتواند کمکی به استقرار امنیت، آرامش و ثبات در افغانستان داشته باشد، استقبال کردیم و از این پیشنهاد هم قطعا استقبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه گروه‌ها و دولت افغانستان بتوانند در این پیشنهاد و در ادامه این پیشنهاد به آتش بس و شرایط آرام برای ایجاد فضای مناسب برای گفت‌وگو و تبادل نظر و رسیدن به تفاهم که بتوانند وضعیت بهتری را در افغانستان حاکم کند، ‌برسند. ما از این طرح استقبال کرده و از آن حتما حمایت خواهیم کرد.

به گزارش فارس، سال گذشته کمیته‌های ۵ گانه برای بررسی موضوعات مختلف مانند حق‌آبه هیرمند، مهاجرین افغانستانی برخی از مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و … میان ایران و افغانستان برگزار شد که بنا به اظهارات مقامات رسمی ۲ کشور، این کمیته‌ها تاکنون به نتایج قابل قبولی دست یافته‌اند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان