شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » “کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان: افغانستان توانایی کم شدن کمک ها را ندارد”

🔺فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که به کابل سفر کرده است به تازه‌گی به خبرگزاری رویترز گفته است وضعیت شکننده بشری در افغانستان نباید فراموش شود چرا‌ که به گفته او بحران جاری در اوکراین جمع آوری کمک به افغانستان را دشوار کرده است.

🔺آقای گراندی افزود، توجه تمام جهان به جنگی که در اوکراین است متمرکز شده: “فکر می‌کنم مهم است که این پیام را منتقل کنم که اگر دیگر جاها به توجه سیاسی و منابع ضرورت دارند، مخصوصاً افغانستان نباید فراموش شود.”

🔺در همین حال، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید، قرار است در دو هفته آینده نشست بین‌المللی بخاطر جلب کمک‌های بشردوستانه به افغانستان برگزار شود.

🔺رامز الکباروف مسئول این اداره دیروز سه‌شنبه با نشر اعلامیه‌ای گفت، این نشست به تاریخ ۳۱ ماه مارچ با میزبانی سازمان ملل متحد، بریتانیا، قطر و ترکیه برگزار خواهد شد.

🔺او هدف از برگزاری این نشست را جلب کمک‌‌ها به ۲۳ میلیون افغانان که با فقر و گرسنگی روبرو هستند در سال ۲۰۲۲ گفته است.

🔺سازمان ملل متحد درخواست جمع آوری ۴.۴ میلیارد دالر کمک را برای افغانستان کرده که به گفتۀ این سازمان تا حال تنها ۱۳ فیصد آن جمع آوری شده.

🔺در همین حال فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نگران است که ممکن این بار علاقمندی کشورهای اشتراک کننده برای کمک به افغانستان در مقایسه با نشست پیشین که برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در سپتامبر سال پیش برگزار شد، کمتر باشد.

🔺پس از بازگشت طالبان به افغانستان جامعۀ جهانی در نشست ماه سپتامبر در ژنو بیش از یک میلیادر دلار کمک به افغانستان تعهد کرد. این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شوند که آمار رسمی سازمان ملل متحد نشان می‌دهد ۹۵ درصد افغانان اکنون مواد غذایی بسنده ندارند.

🔺با توجه به بحران جاری در افغانستان، سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواسته است تا به کمک‌های خود به افغانان نیازمند برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی ادامه دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان