شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کمیسیون انتخابات: دفاتر کمیسیون فردا باز خواهد شد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که آمادگی‌ها برای چاپ بیش از ۹ میلیون ورق رأی‌دهی گرفته شده و قرار است روز شنبه، سوم سنبله دفتر مرکزی کمیسیون و شماری از دفاتر ولایتی باز شود.

سید حفیظ‌الله هاشمی، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات به رادیو آزادی گفته که نهادهای امنیتی اطمینان داده‌اند در راستای بازگشایی دفتر مرکزی و برخی از دفاتر ولایتی این کمیسیون اقداماتی روی دست می‌گیرند.

آقای هاشمی افزوده که بر اساس وعده‌های نهادهای امنیتی، دفتر مرکزی و دفاتر ولایتی سر از روز شنبه یا یک‌شنبه باز خواهد شد.

در همین حال عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات از آمادگی‌ها برای چاپ اوراق رأی‌دهی خبر داده و می‌گوید که طرح دیزاین اوراق رأی‌دهی روز چهارشنبه نهایی و برای چاپ به امارات متحده عربی فرستاده شده است.

آقای ابراهیمی به خبرگزاری پژواک گفته که قرار است بیش از ۹ میلیون و ۷۲ هزار ورق رأی‌دهی برای انتخابات پارلمانی در دبی چاپ شود.

۱۱ روز می‌شود که دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات و هفت دفتر ولایتی از سوی شماری از نامزدان حذف شده از فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی مسدود شده‌اند.

کمیسیون انتخابات می‌گوید که بسته ماندن این دفاتر روند کار انتخابات از جمله ثبت رأی‌دهندگان در دیتابیس، استخدام کارمندان، تعیینات رؤسای ولایتی و بخش‌های علمیاتی و لوجیستکی را با مشکل مواجه کرده است.

آقای ابراهیمی افزوده که در مورد بازشدن دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در سطوح مختلف با مسوولان حکومت مشوره‌ها صورت گرفته و حکومت تعهد سپرده است که بزودترین فرصت دفاتر کمیسیون را باز خواهد کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان