شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کمیسیون انتخابات: ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار رأی‌دهنده ثبت نام کرده‌اند

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که روند ثبت نام رأی‌دهندگان موفقانه ختم شده و در سه مرحله‌ی ثبت نام، بیش از ۸ میلیون ۹۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

روند ثبت نام رأی‌دهندگان در سه مرحله انجام شد که مرحله‌ی اخیر آن روز ۱۵ سرطان پایان یافت. کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که از مجموع رأی‌دهندگان بیش از ۳ میلیون آن را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنان جلسه‌ی مشترک رهبری کمیسیون مستقل انتخابات با نیروهای امنیتی و نهاد‌های ذیربط، روز یک‌شنبه (۱۷ سرطان) در کمیسیون انتخابات برگزار شد.

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات در این نشست «ختم مؤفقانه» روند ثبت رأی‌دهندگان و روند ثبت نام کاندیدان برای انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها را یک دستاورد بزرگ برای کمیسیون مستقل انتخابات و افغانستان عنوان کرده است.

براساس گزارش مسوولان امنیتی در این جلسه، نیروهای امنیتی توانسته‌اند ۷۸ درصد از مراکز ثبت نام را در سراسر کشور فعال نگهدارند. به گفته‌ی مسوولان امنیتی، در مجموع ۳۷ تن در پیوند به جرایم انتخاباتی و امنیتی  دستگیر و مورد پیگرد قانون قرار گرفته‌اند.

کمیسیون شکایات انتخاباتی گزارش داده که بعد از نشر فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی، ۶۰۰ اعتراض را ثبت کرده که بعد از رسیدگی به تمام اعتراضات نتایج آن اعلام می‌شود.

آقای صیاد تأکید کرده که کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت وحدت ملی متعهد به برگزاری انتخابات شفاف و سراسری در کشور می‌باشند.

با آن‌که روند ثبت نام رأی‌دهندگان در سراسر کشور پایان یافته اما در برخی از ولسوالی‌ها مواد ثبت نام نرسیده، ریاست‌های انتخاباتی بسته مانده و مشکل ولایت غزنی نیز تاکنون حل نشده است.

اعضای کمیسیون انتخابات به رسانه‌ها گفته احتمال دارد در بخش‌هایی از کشور که مواد ثبت نام در آنجا پس از پنجم ماه سرطان رسیده است، زمان ثبت نام‌ رأی‌دهند‌گان تمدید شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان