شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کمیسیون: ستاد عبدالله مانع بازشماری آرای سه ولایت شده است

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، به کارمندان برخی از دفاتر ولایتی این کمیسیون، اجازه بازشماری آرا را نداده است.

ذبیح الله سادات، سخنگوی این کمیسیون روز دوشنبه ۱۱ نومبر (۲۰ عقرب) به صدای امریکا گفت که در “ولایات تخار، پنجشیر و پروان ستاد انتخابات ثبات و همگرایی به کارمندان این کمیسیون اجازه تفتیش و بازشماری آرا را نداده است.”

آقای سادات افزود که رهبری کمیسیون مستقل انتخابات با ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی به تماس شده و به پرسش‌های شان “پاسخ‌های قناعت‌بخش” داده و از آنان خواسته است با کمیسیون انتخابات همکاری کنند تا نتایج ابتدایی انتخابات در ۲۳ عقرب اعلام گردد.

فریدون خوزون، سخنگوی ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی با رد ادعای کمیسیون انتخابات گفت: “ما در برابر کمیسیون هیچ نوع برخوردی نکرده‌ایم و در هیچ جای ما یا اعضای تیم ما مانع روند کار انتخابات نشده؛ اما در بعضی جاها گزارش‌ها می‌رساند که مردم خودجوش آمدند که ربطی به ما ندارد”.

آقای خوزون افزود که ناظرین دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در پروسه بازشماری آرا اشتراک ندارند و آنان خواسته‌های شان را به گونه “کتبی” با کمیسیون انتخابات شریک ساخته اند.

این در حالیست که روز گذشته، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت و رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت که بازشماری آرا از سوی کمیسیون مستقل انتخابات غیرقانونی است و در صورتی که این روند متوقف نشود، نتایج آن را نمی‌پذیرند.

آقای عبدالله همچنان به حرکت‌های مسالمت‌آمیز در برابر این اقدام کمیسیون هشدار داد.

تعدادی از ستادهای انتخاباتی به شمول دسته انتخاباتی گلبدین حکمتیار و رحمت‌الله نبیل امروز نیز نسبت به روند بازشماری آرا اعتراض کردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان