شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کنترول شهر غزنی به دست نیروهای امنیتی است؛ نزدیک به ۲۰۰ طالب کشته شده‌اند

مقام‌های امنیتی و دفاعی در رابطه به اوضاع امنیتی شهر غزنی ادعا دارند که کنترول این شهر به دست نیروهای امنیتی افتاده است.
طارق‌شاه بهرامی وزیر دفاع ملی و ویس برمک وزیر داخله بعد از ظهر امروز دوشنبه (۲۲ اسد) در یک نشست خبری مشترک در کابل در رابطه به وضعیت غزنی گفتند که نیروهای کمکی کافی به غزنی رسیده‌اند و عملیات تصفیه‌‌ای، از بعد از ظهر امروز در شهر آغاز شده است.

آقای بهرامی گفت که لوی درستیز، معین ارشد امنیتی وزارت داخله، معاون ولایتی ریاست امنیت ملی در چوکات تیم‌‎های هدف گیری، استخباراتی و اوپراسیونی به غزنی رفته اند و طبق آخرین معلومات پلان عملیاتی تکمیل و عملیات را آغازکرده اند که نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

او ابراز امیدواری کرد که در ۲۴ ساعت آینده در وضعیت غزنی تغییرات قابل ملاحظه خواهد آمد.

به گفته او، حمله طالبان بالای شهر غزنی گسترده بود و آنان از ولایت‌های همجوار حشر کرده بودند که پاکستانی‌ها، چچینی‌ها و عرب‌ها نیز در میان آنان هستند؛ ولی نیروهای امنیتی ضربات محکمی را به آنان وارد کرده اند.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد که در چهار روز گذشته به تعداد ۱۹۴ طالب در شهر غزنی کشته و ۱۴۷ نفر دیگر شان مجروح شده اند. به گفته او، ۱۲ تن از فرمانده‌هان طالبان نیز در این درگیری‌ها کشته شده اند.

آقای بهرامی گفت، در درگیری‌های چهار روزه در شهر غزنی حدود ۱۰۰ تن از نیروهای امنیتی و بین ۲۰ الی ۳۰ تن از غیرنظامیان کشته شده‌اند

وی با اشاره به اینکه حمله طالبان آسیب زیادی به شهر غزنی وارد آمده، کمبودی‌ها در جلوگیری از این حمله را پذیرفت و تاکید کرده که ارتش کشور جوان است و با آنهم اقدام‌های انجام شده در غزنی فوری بوده است.

ویس برمک وزیر داخله نیز گفت که کنترل شهر بعد از ظهر امروز به دست دولت افتاده است و نیروهای دولتی عملیات مشترک پاکسازی را در شهر آغاز کرده‌اند.

به گفته او، مناطق مربوط به حوزه اول امنیتی شهر غزنی از وجود طالبان پاکسازی شده و عملیات پاکسازی در سایر نقاط شهر ادامه دارد.

آقای برمک، تصرف مناطق بالای حصار، فرماندهی پولیس و زندان غزنی را از سوی طالبان را رد کرد و گفت: “طالبان ادعای مسلمانی را دارند ولی در این مورد دروغ گفته اند و باید دروغ نمی‌گفتند.”

او خاطر نشان کرد که عملیات مشترک تصفیه‌‌ای در چهار استقامت در غزنی آغاز شده است.

به گفته او، نیروهای امنیتی به عنوان نیروهای مشروع افغانستان خانه‌ها و مساجد را مورد هدف قرار نمی‌دهند و از همین جهت نیروهای طالبان مساجد و خانه‌های مردم را سپر ساخته اند.

وزیر داخله در مورد تلفات نیروهای امنیتی گفت که در چهار روز گذشته تقریبا ۷۰ پولیس در شهر غزنی به شهادت رسیده و یکتعداد از نیروهای امنیت ملی و ارتش ملی هم کشته و زخمی شده اند.

آقای برمک افزود: “مسوول خرابی غزنی طالبان است، ما نیستم؛ زیرا آنان حمله کرده بودند و ما از شهر دفاع کرده‌ایم.”

این امیدها در حالی به مردم افغانستان به ویژه به مردم غزنی داده می‌شود که اکثر مناطق شهر غزنی از ۴ روز به این طرف در کنترول طالبان است و شاهدان عینی گفته‌اند که وحشت در این شهر حاکم است.

باشندگان غزنی از بی تفاوتی دولت افغانستان برای نجات غزنی به شدت انتقاد دارند.

عبدالله امینی-

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان