شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » گشایش باشگاه کتاب و فلم برای جوانان در کابل

شماری از نویسنده گان، پژوهشگران و فرهنگیان امروز پنجشنبه از گشایش چنین باشگاه ها در کشور استقبال نمودند و این حرکت را گام مهمی در راستای تقویت هرچه بیشتر فرهنگ کتاب خوانی در کشور اعلام نمودند.

آنان می افزایند که ایجاد چنین باشگاه ها کمکی بزرگی برای دل بسته گان کتاب و جوانان است.

این باشگاه به تازه گی برای دلبسته گان کتاب و فلم از سوی رویا فلم ایجاد شده است تا دلبسته گان کتاب در اوقات فراغت به این باشگاه بروند و کتاب های تازه چاپ شده را مطالعه نمایند.

رویا سادات، فلم ساز در این باره چنین اظهار داشت:”یک کار فرهنگی است برای ترویج فرهنگی کتاب خوانی وامو قسم دیدن فلم های خوب که مردم ازو فاصله دارند مخصوصا که در این اواخر جوان های ما و امو قسم نوجوان های ما بسیار درگیر فضای مجازی فیس بوک هستند.”

برخی از شرکت کننده گان در این باشگاه ، در شرایط کنونی ایجاد این گونه باشگاه های فرهنگی را برای جوانان در کشورارزنده می دانند.

باقی سمندر، فعال مدنی گفته است:”ای کار بیسار بزرگ است. امکان داره تعدادی کسانی که اینجا آمده اند انگشت شمار نبوده باشند، صد خانم و صد جوانای از گوشه های مختلف آمدند و سرش گب زدند. اما امیدوار استیم که صد شمع روشن باشند در تاریکی ها و ما برویم بسوی ازی که فرهنگ کتاب خواندن را در این سرزمین به وجود بیاریم.”

در همین حال بسیاری از نویسنده گان و فرهنگیان می گویند که با ایجاد این گونه باشگاه ها فرهنگ کتاب خوانی در کشور گسترش می یابد وجوانان و دلبسته گان کتاب می توانند در این باشگاه ها کتاب های تازه را نقد کنند .

یاسین نگاه ، نویسنده میگوید:”به هرمیزانی که به حجمی باشگاه های کتاب، کتاب خوان ها و مراکز تحقیقاتی و نهادهای فرهنگی و ادبی در افغانستان افزون شوه، به امو میزان امیدها برای داشتن یک افغانستان بهتر و یک فردای بهتر بیشتر خواهد بود.”

محمد آغازکی ، نویسنده میگوید:”باشگاه کتاب در اینجه فکر میکنم این فرصت را ایجاد میکند که اهالی مطالعه کسای که دوست داره مطالبه بکنند کسای که دوست دارند بحث های فرهنگی را تحقیق بکنند باهم بشینند نگاه های همدیگر را بشنوند و مثلا روی طرح های نو کار کنند.”

با گسترش تکنالوژی و فناوری اطلاعاتی درجهان، فرهنگ بکارگیری از شبکه های اجتماعی فرهنگ کتاب خوانی در کشور کم رنگ شده است بسیاری ها بدین باورند که ایجاد باشگاه های جوانان را تشویق می کند تا بجای رو آوردن به مخدرات و کار های غیر قانونی دیگر به خواندن کتاب رو بیاورند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان