شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » گمانه زنی ها در مورد سفر وزیر دفاع ایتالیا به هرات/فضای امنیتی غرب کشور تشدید شد

برخی منابع در افغانستان از احتمال سفر وزیر دفاع ایتالیا به ولایت هرات در غرب این کشور و دیدار با نظامیان این کشور خبر داده‌اند.

رسانه‌های افغانستان بویژه در فضای مجازی از سفر «روبرتا پینوتی» وزیر دفاع ایتالیا امروز به ولایت هرات در غرب افغانستان خبر می‌دهند.

فضای امنیتی در هرات تشدید شده است.

گفته می‌شود که پینوتی علاوه بر دیدار با نظامیان ایتالیایی در ولایت هرات، با مقامات این ولایت نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این نیز ایتالیا بر موقعیت ویژه اقتصادی هرات و بویژه راه ابریشم تاکید کرده بود.

حدود دو ماه قبل «متیو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که پس از برگزاری نشست ناتو در لهستان تصمیم گرفتیم تا به درخواست ناتو مبنی بر تمدید حضور و ادامه همکاری در افغانستان موافقت کنیم.

وی به روزنامه «رپوبلیکا» ایتالیا،گفته بود که پیش از این در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۵ میلادی اعلام کرده بودیم که نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کنیم اما در حال حاضر تصمیم گرفتیم که تعداد نیروها را نه تنها کاهش بلکه تقویت کنیم.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در نشست اخیر سران این سازمان در ورشو لهستان گفته بود که آلمان، ایتالیا و ترکیه کشورهایی هستند که بیشترین حضور را در افغانستان دارند.

بر اساس آمار ناتو در ماه ژوئن میلادی، تعداد ۸۲۷ نظامی ایتالیایی در شهرهای کابل و هرات افغانستان تحت ماموریت حمایت قاطع ناتو فعالیت می‌کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان