شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » یوناما: آمار تلفات غیر نظامیان در سال ۲۰۱۸ یازده درصد افزایش را نشان می دهد

هیات معاونت ملل متحد برای افغانستان (یوناما) در گزارش تازه یی که از تلفات غیر نظامیان در سال ۲۰۱۸ در افغانستان به نشر رسانیده است، تلفات افراد ملکی در سال ۲۰۱۸ در افغانستان را بی سابقه خوانده و گفته است که در این سال ۳ هزار ۸۰۴ فرد ملکی کشته شده اند که ۹۲۷ کودک نیز شامل آن می باشند.

در این گزارش یوناما آمده است که ۱۰ هزار ۹۹۳ تن در سال ۲۰۱۸ در افغانستان کشته و زخمی شده اند که (۳۸۰۴ کشته و ۷۱۸۹ زخمی) که ۵ درصد افزایش در شمار زخمیان و ۱۱ درصد افزایش در آمار جان باختگان را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می دهد.

یوناما در این گزارش خود هم چنان نوشته است که ۶۳ درصد تلفات غیرنظامیان از سوی گروه های مسلح (۳۷ درصد طالب، ۲۰ درصد داعش و ۶ درصد گروه های مسلح نا معلوم) بر افراد ملکی وارد شده است.

بر بنیاد این گزارش ۲۴ درصد تلفات غیر نظامیان از سوی نیروهای امنیتی (۱۴ درصد از سوی نیروهای افغان، ۶ درصد از سوی نیروهای خارجی و ۴ درصد از سوی سایر نیروهای امنیتی) بر افراد ملکی وارد گردیده است.

یوناما در این گزارش خود آورده است که بیشترین عامل افزایش تلفات غیر نظامیان وقوع حملات انتحاری از سوی گروه های مخالف مسلح دولت بوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان