شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » یک اداره مستقل برای تحکیم سواحل دریای آمو ایجاد می شود

رییس جمهور غنی در نشست شورای عالی اراضی و آب افغانستان دستور داده است که یک اداره مستقل در چوکات وزارت انرژی و آب افغانستان به منظور تحکیمات سواحل دریای آمو ایجاد شود.
ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای گفته است که رییس جمهور غنی به منظور تحکمیات سواحل دریای آمو دستور ایجاد یک اداره مستقل در چوکات وزارت انرژی و آب را صادر کرده است.
در این اعلامیه آمده است که رییس‌جمهور کشور پس از شنیدن معلومات، تحکیم سواحل دریای آمو را یک موضوع خاص و ملی خوانده است و گفته که یک گروه تخنیکی باید در این بخش تشکیل گردد، تا سواحل دریای آمو را مطالعات همه‌جانبه نماید.
براساس اعلامیه، آقای غنی دستور داده است که مدل‌های مختلف در این بخش بررسی شود و نیز روی جذب منابع از طریق بانک جهانی و بانک آسیایی بحث مفصل صورت گیرد.
رییس‌جمهور گفته که باید یک ادارۀ ایجاد شود تا پلان‌گذاری منظم و همه‌جانبه را برای تحکیم سواحل دریای آمو ایجاد و وضع کند.
پیشنهاد ایجاد یک اداره در نشست روز گذشته شورای عالی اراضی و آب افغانستان از سوی وزارت انرژی و آب مطرح شده است.
آبخیزی ها در دریای آمو همه ساله صدها جریب زمینهای زراعتی اطراف این دریا را به کام خود فرو می برد و از این ناحیه مشکلات زیادی را برای زارعین اطراف این دریا به وجود می آورد.
همچنین در این نشست، مسودۀ طرز فعالیت اجراآت ادارۀ مستقل اراضی توسط رئیس این اداره مطرح گردیده است.
آقای غنی در این مورد گفته است که فرهنگ داشتن مقرره در هر اداره ضروری می‌باشد، ادارۀ اراضی نقش خود را بر پروژه‌ها داشته‌باشد تا ظرفیت برای استملاک به‌وجود آورد و اراضی افغانستان تثبیت شود.
بر بنیاد اعلامیه یاست جمهوری، در نشست دیروز هم‎چنین میکانیزم پیشنهادی شریک‌سازی ارقام معلومات برای پیش‌بینی و هشدار‌دهی سیلاب و خشک‌سالی که از سوی وزارت انرژی و آب مطرح گردیده بود، نیز مورد تأیید قرار گرفته است.
افغانستان کشوری است که بیشترین آسیب ها را از سیلاب های موسومی و خشک سالی ها می بیند و انتقاد های نیز وجود دارد که دولت افغانستان تا هنوز برنامه ای مشخصی را برای جلوگیری از این آسیب ها ندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان