شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » یک زوج در هرات هزینه عروسی شان را برای ۲۰۰ خانواده اهدا کردند

انیسه سروری رییس امور زنان ولایت هرات و ذبیح الله سوری رئیس دفتر والی هرات هزینه محفل عروسی شان را برای ۲۰۰ خانواده نیازمند اهدا کردند.

این زوج که از ماه ها بدینسو نامزد بودند هفته پیش با شرکت چند تن از نزدیکان شان نکاح کردند و خواستند الگویی باشند برای دیگر جوانان که بی صرف هزینه های هنگفت نیز می توان خوشبخت باشند.

ذبیح الله سروری می گوید: «من و ‌انیس اراده ما همین بود که هزینه عروسی را صرف خانواده‌های بی بضاعت ‌کنیم و پس از اینکه بحث کرونا شد و بیکاری مردم، اراده ماهم راسخ‌تر شد.»

قرنطین شهر هرات از یک سو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از سوی دیگر این دو جوان را وا داشت تا هزینه مراسم عروسی شان را برای نیازمندان به ویژه برای زنان بی سرپرست کمک مالی کنند.

انیسه و ذبیح الله چند روز است زندگی مشترک شان را با گرفتن دست چند نیازمند آغاز کرده اند، و این کار شان با استقبال خانواده های دو طرف روبرو شده است.

انیسه سروری تازه عروس می گوید: «بیایند و‌ کم کم ازین عرف‌ها دوری بکنند و عرف‌های پسندیده را جایگزین آن بکنند و یک سرلوحه باشند برای نسل‌های بعدی تا کم کم کشور ماهم مثل کشورهای دیگر به سوی متمدن شدن روان باشد.»

در همین حال باشنده گان هرات می گویند که قرنطین شهر هرات بسیاری از خانواده ها را بیکار ساخته است و باید با نیازمندان بیشتر توجه شود.

عبدالحق تیموری یکی از باشنده گان هرات می گوید: «وقتی است که دست یک فقیر را بگیرند چون وضعیت واقعا خراب است، هر‌کس در حد توان خود دست یک قوم خود دست یک همسایه یا کسی که واقعا نیامند است را بگیرد.»

عبدالناصر واحدی باشنده دیگر هرات می گوید: «شهر ‌کلا در قرنطین کامل است حتی کوچه‌ها و جاده را بسته کردند. برای خانواده‌های فقیر باید بیشتر کمک شود حتی حکومت باید برود و وضعیت خانواده‌ها را ببیند.»

این دو جوان در حالی برای دوصد خانواده کمک مالی کرده اند که شیوع ویروس کرونا در ولایت هرات، نان شب خانواده های زیادی را از سفره های شان گرفته است و آنان نیاز بیشتر به کمک دارند. 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان