شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ۱۰۰۰ مشاور نظامی امریکایی وارد افغانستان شده‌اند

پنتاگون از رسیدن یک هزار مشاور نظامی امریکایی به کشور و جابه ‏جایی این مشاوران در قول اردوها و ۳۶ کندک نیروهای ارتش ملی، به منظور مشورت‌دهی به نیروهای امنیتی افغان خبر می‎دهد.

بر اساس گزارش‌ها، این مشاوران به‌عنوان یک واحد جدید نظامی امریکایی در کشور آغاز به فعالیت خواهند کرد. در همین ارتباط، اسکات جکسون، فرمانده این واحد جدید نظامی گفته است: «این واحد آموزش دیده و مجهز داوطلبانه به این مأموریت حاضر شده‌اند. چنانچه می‌بینم اکنون یک تغییر خیلی بزرگ ‌در ‌نظامیان ‌افغانستان به وجود آمده است. آنان هدف‌ها را خود تعیین می‌کنند، منبع‌ها را هم خود اختصاص می‌دهند، اطلاعات را خود به‌دست‌ می‌آورند ‎و ‌مأموریت را نیز خود انجام می‌دهند».

او افزود: «نظامیان افغان باید از تمام توان و قدرت خود برضد طالبان استفاده کنند تا این گروه را متقاعد کنند که نمی‌توانند در میدان‌های نبرد بجنگند، یعنی ارتش و پولیس افغانستان باید به گونه موثر از اطلاعات، قوای هوایی، زمینی، بخش توپخانه و از تمام امکانات برای رسیدن به این هدف استفاده کنند».

این واحد از نظامیان امریکایی در بخش‌های مختلف کشور به ویژه ولایت‌های هلمند، پکتیا، قندهار و بلخ مستقر شده‌اند تا به تعداد ۱۸ ‌ تا ‌۳۰‌ هزار‌ تن از نیروهای امنیتی افغان آموزش‌های نظامی فراهم کنند.

مأموریت این واحد تازه نفس نظامیان امریکایی، تقویت نظامیان افغان، آموزش‌های ‌مسلکی ‌نظامی‌ و پشتیبانی از این ‌‌نیروها در میدان‌های نبرد خوانده شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان