شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ۱۳ هزار همکار و مترجم افغان در انتظار روادید آمریکا

حدود ۱۳ هزار همکار و مترجم افغان که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ میلادی با نیروهای آمریکایی در افغانستان همکار بودند، هنوز در انتظار روادید خود برای مهاجرت به این کشور هستند.

به نقل از «آسوشیتدپرس»، حدود ۱۳ هزار همکار و مترجم افغان که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴۴ میلادی با نیروهای خارجی کار کردند، در انتظار دریافت روادید برای آمریکا هستند.

بسیاری از این افراد که با سربازان آمریکایی در مناطق خطرناک افغانستان کار کردند با خظر تهدید از سوی مخالفان مسلح روبرو هستند.

تعدادی از مترجمان افغان همراه نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی این کشور زخمی شدند و ویزای آنها ۵ سال است که نامعلوم است.

کنگره آمریکا همچنین تعداد روادید موجود برای مترجمان را تا ۷۰۰۰ حفظ کرده است بنابراین روند پذیرش آنها در آمریکا سال‌ها طول می‌کشد.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز پیش از این در گزارشی به بررسی وضعیت مترجمان افغان پرداخته بود و نوشته بود که کنگره آمریکا در سال ۲۰۰۹ میلادی برنامه‌ای ویژه را به منظور صدور روادید آمریکا برای افغان‌هایی که به عنوان مترجم و یا همکار در دیگر امور با نیروهای آمریکایی همکاری کرده‎اند را ایجاد کرد.

اما کمیته‌های نظامی مجلس سنا و کنگره آمریکا در تصمیمی افغان‌هایی را که در یک دهه گذشته با وجود خطرات بسیار در افغانستان با آمریکایی‌ها همکاری کرده‌اند را ناامید کرد.

براساس گزارش واشنگتن پست، با این کار کنگره آمریکا به افغان‌هایی که زندگی خود را برای کمک و همکاری با آمریکایی‌ها در افغانستان به خطر انداخته‌ بودند؛ خیانت کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان