شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ۸۰۰ مهاجر در سال ۲۰۱۶ از اروپا به ترکیه بازگردانده شدند

اتحادیه اروپا پس از امضای توافقنامه با ترکیه، ۲ هزار و ۶۷۲ پناهجوی سوریه‌ای را به طور قانونی پذیرفته است، اما شمار افراد بازگردانده شده به ترکیه بسیار کمتر است.

روزنامه آلمانی ولت ام زونتگ در شماره روز یکشنبه خود گزارش داده است که طی سال ۲۰۱۶، اروپا ۸۰۱ مهاجر را به ترکیه بازگردانده است.

نیمی از این افراد طی ۲ هفته ماه مارچ بازگردانده شدند هنگامی که اتحادیه اروپا و ترکیه توافقنامه ای را بر سر جلوگیری از موج مهاجران امضا نمودند.

این روزنامه به نقل از یک سند کمیسیون اتحادیه اروپا نوشته است که در مقابل ۲ هزار و ۶۷۲ آواره سوریه‌ای از ترکیه به اروپا منتقل شدند که بیش از یک هزار نفر آنها در آلمان مستقر شدند.

دویچه وله نوشت: سال گذشته میلادی، اتحادیه اروپا و ترکیه توافقنامه‌ای را به ارزش میلیاردها یورو امضا کردند تا به این ترتیب از موج بزرگ پناهجویان جلوگیری صورت بگیرد.

این توافقنامه به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا مهاجرانی را که غیرقانونی به ۲۸ کشور این اتحادیه وارد شده اند، به ترکیه بازگرداند.

در مقابل هر پناهجوی برگشت داده شده به ترکیه، یک پناهجوی سوریایی به طور قانونی از ترکیه به اتحادیه اروپا منتقل می‌شود.

دویچه وله نوشت: این توافقنامه در اروپا مورد انتقاد شدید قرار گرفت به ویژه این که فعالان اجتماعی گفتند که شرایط و کیفیت زندگی برای پناهجویان در ترکیه مساعد نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان