شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس‌جمهور غنی با مشاور امنیت ملی پاکستان روی بسته‌ی پیشنهادی صلح به طالبان گفت‌وگو کردند

ناصر جنجوعه، مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل آمد و در ارگ ریاست‌جمهوری با رییس‌جمهور غنی و برخی مقام‌های دیگر افغانستان دیدار کرد.
ارگ ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌یی گفته که دیدار آقای غنی با ناصر جنجوعه در قصر دلکشای ارگ انجام شد و دو طرف روی «پیشنهاد صلح افغانستان به طالبان و چگونگی آغاز مذاکرات همه‌جانبه با پاکستان» گفت‌وگو کردند.
در خبرنامه آمده که «در این دیدار ضمن بحث بالای اهمیت و موثریت اتصال و همکاری‌های منطقه‌یی به‌ویژه میان دو کشور، در خصوص اقتصاد جرمی و فعالیت شبکه‌های تروریستی و راه‌های مبارزه با آن‌ها نیز بحث گردید.»
در این دیدار از مقام‌های ارشد افغانستان، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، عمر زاخیل‌وال سفیر افغانستان در پاکستان و مراد علی مراد معین ارشد امنیتی وزارت داخله حضور داشته‌اند.
هم‌چنان آقای غنی به‌منظور آغاز مذاکرات دولت با دولت میان افغانستان و پاکستان از صدراعظم پاکستان به‌گونه‌ی رسمی دعوت کرده که به کابل سفر کند.
سفر مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل پس از آن انجام می‌شود که رییس‌جمهور غنی در نشست دوم «پروسه‌ کابل» اعلام کرد که افغانستان آماده‌ی مذاکره صلح با گروه طالبان و مذاکره‌ی دولت با دولت با پاکستان است.
آقای غنی بسته‌ی پیشنهادی صلح با طالبان را در این نشست پیش‌کش کرد که تاکنون مورد استقبال شماری از کشورها و سازمان‌ها قرار گرفته است. در پسین واکنش‌ها به این طرح صلح، دبیر کل سازمان ناتو از طالبان خواست که به میز مذاکره حاضر شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان