شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » “ایالات متحده ادعا می کند که ممکن است محدودیت های طالبان بر القاعده از بین برود!”

🔸وزارت امور خارجه آمریکا ارزیابی کرد که طالبان برای اجرای بسیاری از تعهدات ضد تروریزم خود در توافقنامه ۲۰۲۰ دوحه با دولت ایالات متحده در رابطه با القاعده و سایر گروه‌ها اقداماتی انجام داده اند، اما نظارت و تعامل مستمر همچنان ضروری خواهد بود!

🔸فرماندهی مرکزی ایالات متحده ارزیابی کرده که طالبان ممکن است طی ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده محدودیت های خود را بر القاعده از دست بدهند و به آنها امکان آزادی حرکت بیشتر و توانایی آموزش، مسافرت و به طور بالقوه احیای مجدد و قابلیت عملیات خارجی را بدهند!

🔸بر اساس این گزارش، داعش با حدود ۲ هزار عضو، اصلی ترین تهدید تروریستی در افغانستان است و برخی از تحلیلگران می گویند که برخی از این سازمان ها در حال افزایش مشکلات در افغانستان هستند!

🔸اسدالله ندیم، آگاه مسائل نظامی افغانستان گفت: “گزارش‌های مقامات و برخی سازمان‌های آمریکایی در این زمینه به احتمال زیاد مبتنی بر مسائل سیاسی است، آن‌ها یا بیش از حد بر موضوع تاکید می‌کنند یا آن را کم‌اهمیت جلوه می دهند، اما حقیقت این است که تا زمانی که این گروه‌ها در خاک افغانستان حضور دارند و در اینجا فعال هستند و مورد حمایت قرار می‌گیرند، این برای افغانستان خطرناک است و باید آنها را یک تهدید قریب الوقوع تلقی کرد!”

🔸این در حالیست که حکومت کنونی افغانستان حضور گروه های تروریستی در کشور خود را تکذیب می کند. بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی گفت: “هیچ جنبش و هیچ نیرویی در کشور ما وجود ندارد که بتواند علیه دیگران برنامه ریزی کند. امارت اسلامی بر اساس سیاست خود به کسی اجازه نمی دهد از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده کند!”

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان