شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بخاطر تخطی مسئولان پایین‌رتبه استعفا نمی‌دهم

«عبدالله حبیبی» وزیر دفاع، «تاج محمد جاهد» وزیر کشور و «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی افغانستان امروز در جلسه استیضاح مجلس نمایندگان حاضر شدند و به سوالات و اعتراض نمایندگان پاسخ گفتند.

در ابتدا ۳ تن از نمایندگان مجلس، «عبدالرحیم ایوبی»، «عارف رحمانی» و «عبدالطیف پدرام» به نمایندگی از نمایندگان معترض از این مسوولان بلند پایه سوال کردند و بر ضعف‌ها در کارکرد نهادهای امنیتی انگشت گذاشتند.

«کمال صافی»، نماینده ولایت قندوز در این جلسه گفت که افغانستان با یک جنگ مغلق جهانی مواجه است و در چنین شرایطی سلب صلاحیت وزرای بخش امنیتی به نفع ملت و حکومت نیست.

صافی تاکید کرد که موضوعات امنیتی باید به صورت فنی بررسی شود تا ملامت و سلامت معلوم شود.

به گفته وی تجربه نشان داده است که تغییر و تبدیل در رهبری بخش امنیتی هیچ‌گونه تغییری در وضعیت امنیتی به وجود نیامده است.

«سخی مشوانی» نماینده ولایت کنرگفت: بخش امنیتی به تنظیم تقسیم شده است وقتی رئیس می خواهد کسی را برکنار کند، معاون وی مخالفت می کند. از کسی که غفلت در وظیفه‌ای کرده است پرسیده شود، باید به وزرا وقت داده شود، افغانستان با جنگ بین‌المللی مواجه است.

وزیر دفاع گفت که در رابطه با حمله به بیمارستان نظامی سردار داوود خان یک هیات بررسی متشکل از متشکل از تیم فنی به ریاست ژنرال «هلال الدین هلال» تشکیل شده و این هیات بررسی‌هایش را انجام داده است و  در نتیجه بررسی این هیات، ۲۳ نفر از جمله مسئولان این بیمارستان و نظامیان به دادستانی معرفی شده اند.

وزیر دفاع ملی در اعتراض به نمایندگان مجلس که چرا بخاطر افزایش ناامنی و ضعف کارکرد ارگان‌های امنیتی استعفا نمی‌کند گفت که مسوولیت من مدیریت وزارت دفاع ملی است و به خاطر تخطی مسوولان پائین رتبه استعفا نمی‌کنم.

وزیر دفاع افغانستان گفت اینکه چه ضعف هایی در بخش کشفی وجود دارد باید تحقیقات جامعی صورت بگیرد و خودم در این مورد چیزی نمیتوانم بگویم.

«عبدالله حبیبی» وزیر دفاع ملی پذیرفت که ضعف‌هایی در ارگان‌های شناسایی وجود دارد و برنامه‌هایی وجود دارد که نارسایی‌ها از میان برداشته شود.

وزیر دفاع گفت: برای جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی پاسگاه را به سپاه ارتقا داده است تا نیروهای ارتش پس از عملیات در محاصره دشمن قرار نگیرند و نیز نیروهای هوایی را برای سرکوب دشمن بیشتر نموده است.

وزیر دفاع ملی افغانستان فساد در تجهیزات و امکانات سربازان را رد کرد و گفت که به سربازان غذا و امکانات کافی رسانده می‌شود.

وی در خصوص عقب نشینی نیروهای امنیتی از شهرستان سنگین ولایت هلمند نیز توضیح داد و گفت که یک پایگاه نیروهای ارتش که در محل آسیب پذیر بود از آنجا در یک نقطه امن دیگر در نزدیکی آن انتقال یافته و این بخاطر جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی بوده است.

وزیر دفاع افغانستان گفت که در این عقب نشینی تجهیزات نظامی بجا نمانده که طالبان در اختیار گرفته باشند.

«عبدالله حبیبی» از نمایندگان خواست که او را حمایت کنند که تا برنامه‌هایش را برای تقویت ارتش عملی کند.

«معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی در رابطه با حمله به بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گفت که تحقیقات در این مورد صورت گرفته و تا دو هفته آینده نتیجه آن اعلام می‌شود و کسانی که در این حمله دست داشته اند معرفی و مجازات می‌شوند.

«تاج محمد جاهد» وزیر کشور درباره نقش نیروهای ویژه پلیس در عملیات نجات در بیمارستان «سردارد داوود خان» توضیح داد و گفت که پلیس در کنار نیروهای ارتش در این عملیات نقش برجسته داشت و نیروهای پلیس برای تامین امنیت در سراسر کشور وظایف شان را به خوبی انجام می‌دهند.

وزیر کشور افغانستان گفت که با تعهد و صداقت مسوولیت‌هایش را انجام داده و می‌دهد و به تصمیم نمایندگان نیز احترام دارد.

رئیس امنیت ملی گفت همه گروه‌های تروریستی در عملیات‌ هراس افکنانه و ضددولتی  همدستی دارند و دولت در مقابل همه‌ای این تهدیدها مقابله می‌کند.

در نشست امروز «عبدالله حبیبی» با کسب ۱۰۶ رای تایید، ۸۸ رای عدم اعتماد توانست بار دیگر در مقام خود ابقا شود.

همچنین ژنرال «تاج محمد جاهد» با ۱۳۰ رای تایید، ۷۵ رای عدم اعتماد توانست همچنان به عنوان وزیر کشور باقی بماند.

«معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی نیز با ۱۲۹ رای تایید و ۶۶ رای عدم اعتماد همچنان ریاست امنیت ملی افغانستان را به عهده دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان