شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » صلیب سرخ: از افغانستان، یمن و سومالی حمایت کنید

سازمان صلیب سرخ جهانی با تأکید بر جلب توجه و همکاری رهبران جهان به کشورهای جنگ زده افغانستان، سومالی و یمن، خواستار جمع‌آوری بودجه‌ای ویژه برای این سرزمین‌های آسیب دیده از تغییرات آب و هوایی به نفع مردم آن سرزمین‌ شد.

«رابرت ماردینی»، مدیرکل سازمان بین‌المللی صلیب سرخ در اجلاس «تغییرات آب و هوا» از رهبران جهان خواست به کشورهای جنگ‌زده‌ای که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی دیده‌اند، توجه کنند و بودجه‌ای خاص برای این مهم در نظر بگیرند و این بودجه را در اختیار کشورهای افغانستان، سومالی و یمن قرار دهند تا به نفع مردم آنجا هزینه شود.

ماردینی، افزود: اکنون از اینجا توجه‌تان را به وضعیت مردم آسیب‌دیده از درگیری‌های مسلحانه و رویدادهای ناشی از آب و هوا جلب می‌کنم و به صورت آشکار خواهش می‌کنم که جمع‌آوری بودجه تغییر آب و هوا و دیگر اقدامات در این زمینه باید به نفع مردم در یمن، سومالی و افغانستان انجام شود.

«شاکر یعقوبی»، کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید: در حال حاضر افغانستان توان مقابله با بحران تغییرات اقلیمی را ندارد، بنابراین نیاز است تا کشورهای جهان و نهادهای ذی ربط موضوع اقلیم افغانستان را جدی‌تر بگیرند.

«عبدالهادی اچکزی»، که به عنوان نماینده غیررسمی افغانستان در نشست تغییرات آب و هوا اظهار داشت: من نیز از جهانیان می‌خواهم به موضوع افغانستان توجه نشان دهند، ما در مورد وضعیت افغانستان نگران هستیم، اگر به افغانستان توجه نشود این کشور با یک بحران بزرگ مواجه خواهد شد.

ششمین روز اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوا سازمان ملل در «شرم الشیخ» مصر امروز بدون حضور نماینده رسمی افغانستان برگزار شد.

«حافظ عزیز الرحمان» رئیس اداره ملی حفاظت از محیط زیست دولت موقت طالبان پیش‌تر با انتقاد از عدم دعوت از نماینده افغانستان برای حضور در این نشست تصریح کرده بود: تغییر اقلیم یک موضوع جهانی و بشری است و نباید در آن سیاسی کاری شود.

وی افزود: پس از تحول سیاسی در افغانستان، ۳۲ پروژه محیط زیستی و تغییرات اقلیمی به ارزش ۸۹۵ میلیون دلار به دلایل سیاسی در افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان