شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » چین خواستار حمایت قاطعانه جامعه جهانی از افغانستان شد

 «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا دولت موقت طالبان را برای ایجاد یک ساختار سیاسی گسترده و فراگیر، ریشه کن کردن تروریسم و ​​ایجاد یک مدل حکومتداری کارآمد تشویق کند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت قاطعانه جامعه جهانی از افغانستان، تصریح کرد کشورها باید به ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان به ویژه با فرارسیدن زمستان سخت و طاقت فرسا ادامه دهند.

ژانگ با توضیح درباره رأی ممتنع چین به قطعنامه سازمان ملل درباره افغانستان نیز گفت: چین همیشه امیدوار است قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل درباره افغانستان، وضعیت این کشور را به گونه‌ای جامع و عینی منعکس کند، نه اینکه قطعنامه‌ای جانبدارانه داشته باشد.

نماینده چین در ادامه از عدم گنجاندن مسئله توقیف دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا، تحقیق درباره جنایات نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان و تسلیحات نظامی به جا مانده از نیروهای خارجی هنگام تخلیه کابل، در قطعنامه انتقاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه مردم افغانستان منتظر پاسخ درباره جنایات نظامیان خارجی هستند، افزود: کشورهایی که مسئول اصلی وضعیت کنونی هستند باید درباره اشتباهات خود به طور جدی تأمل کنند و برای پیشرفت افغانستان کمک‌های لازم را انجام دهند.

ژانگ با اشاره به تحریم‌های آمریکا و کشورهای غربی علیه افغانستان نیز تصریح کرد: اعمال محاصره سیاسی و انزوا مشکل را حل نمی‌کند، بلکه درد و رنج مردم افغانستان را تشدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با خروج شتاب‌زده نیروهای خارجی از افغانستان در سال گذشته جنگ ۲۰ ساله در افغانستان  به پایان رسید و تاریخ بار دیگر ثابت کرد که مداخله نظامی در افغانستان کارساز نیست و سرنوشت این کشور باید در دست خود مردم افغانستان باشد.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان نباید سیاسی شود، از دولت موقت طالبان نیز خواست تا به نگرانی‌های جامعه جهانی پاسخ دهد و حقوق مردم افغانستان به ویژه در زمینه تحصیل و اشتغال را تضمین نماید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان