شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » “موسسه حمایت از کودکان وضعیت بشری کودکان افغانستان را نگران کننده خواند”

🔺موسسه حمایت از کودکان (Save The Children) وضعیت بشری کودکان در افغانستان را نگران کننده عنوان می کند. احمدشاه امین زی هماهنگ کننده پروژه مصئونیت غذایی این موسسه، نا وقت روز سه شنبه (اول سنبله) به رادیو آزادی گفت که صد ها هزار کودک در افغانستان، هر شب گرسنه می خوابند.

🔺بیشتر از ۸۰ در صد از اطفال در حالت فعلی در افغانستان، شبانه گرسنه می خوابند. این وضعیت برای آنانی که از افغانستان بیرون و یا دور استند، فکر نکنم قابل درک باشد. زمانی که شما عملاً ساحه می روید و وضعیت اطفال و خانواده های آنها را می بینید، غیر قابل تحمل است.

🔺موسسه حمایت از کودکان می گوید که شمار کودکان مواجه با سوء تغذیه در افغانستان به حدود چهار میلیون تن رسیده است. پیش از این وزارت صحت عامه حکومت طالبان آمار داده بود که شمار کودکان دچار به سوء تغذیه به سه و نیم میلیون تن رسیده.

احمد شاه امین زی می گوید که خشکسالی، بیکاری، افزایش نرخ ها و چند مشکل دیگر باعث افزایش سوء تغذیه کودکان شده است.موسسه حمایت از کودکان از حدود ۴۶ سال به اینسو در افغانستان فعال است. بیشتر فعالیت های این موسسه به حمایت از کودکان نیازمند در بخش های مختلف متمرکز است.

🔺این نهاد از جامعه جهانی می خواهد تا کمک هایش را با افغانستان افزایش دهد تا از بحران بشری در اینکشور که کودکان را هم خیلی آسیب پذیر کرده، کاسته شود. پیش از این صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت که با گذشت بیش از یک سال از تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان، ۱۳ میلیون کودک افغان همچنان به کمک های بشری نیاز دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان