شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کنسول گری ایران در هرات به آب انداختن پنجاه مهاجر افغان را توسط نیروهای مرزی ایران تکذیب کرد.

کنسول گری جمهوری اسلامی ایران در هرات به آب انداختن پنجاه مهاجر افغان را توسط نیروهای مرزی ایران تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل ، فیلمی از تعدادی از افاغنه در شبکه های اجتماعی در افغانستان به سرعت در حال انتشار است که در آن تعدادی جسد دیده می شود و تعدادی هم که زنده مانده اند ادعا می کنند که پس از ورود غیرقانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران توسط مرزبانان این کشور به رودخانه انداخته شده اند. کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات امروز با انتشار بیانیه ای ، گزارش منتشر شده از طریق شبکه های اجتماعی مبنی بر دستگیری اتباع افغانستانی در نوار مرزی افغانستان و ایران را تکذیب کرد و افزود : موضوع دستگیری پنجاه تن از اتباع افغانستان در منطقه « دهانه ذوالفقار » که سحرگاه امروز به نقل از برخی رسانه ها منتشرشد از سوی منابع مختلف مورد پیگری و تحقیق قرار گرفت و این منابع از جمله مسئولین مرزی تایباد این موضوع را تکذیب و تاکید کردند که هیچ گونه دستگیری اتباع افغانستانی در منطقه یاد شده صورت نگرفته است.
امین الله آزادانی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه افغانستان در هرات نیز گفت : این موضوع مورد تحقیق قرار گرفته و اکنون نمی توان درباره آن اظهار نظر کرد.
براساس ویدیوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی ، شمار از اتباع افغانستان مدعی شدند که نیروهای مرزی ایران پنجاه کارگر افغان را پس از ضرب و شتم به آب انداختند که تاکنون دوازده نفر از آنها نجات یافته اند و هفت جسد هم از آب به دست آمده است.
گفته می شود این کارگران که به منظور کار به طور قاچاقی وارد ایران شده بودند شب گذشته پس از آنکه از منطقه « دهانه ی ذوالفقار» ازتوابع شهرستان « گلران » هرات وارد خاک ایران شدند، توسط مرزبانان ایرانی بازداشت شدند.
همچنین مقامات محلی هرات از تشکیل هیئت ویژه ای برای تحقیق درباره ادعای به آب انداختن پنجاه مهاجر افغان خبر داده اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان