شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حدود ده درصد مبتلایان کروناویروس در افغانستان کارمندان صحی اند

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که گراف مبتلایان بیماری کووید۱۹ به شدت سیر صعودی را می‌پیماید و در کنار شهروندان، ده‌ها کارمند صحی به شمول داکتران به کروناویروس مبتلا شده اند.

وحید مایار، مشاور و سخنگوی این وزارت روز یکشنبه سوم می (۱۴ ثور) به خبرنگاران گفت که در یک شبانه‌روز گذشته، ۲۳۵ واقعه مثبت کروناویروس در سراسر آن کشور ثبت شده است که با این رقم شمار مبتلایان کووید۱۹ به دوهزار و ۷۰۴ رسید.

به گفتۀ وی، تا اکنون ۳۴۵ بیمار کووید۱۹ دوباره سلامتی شان را به دست آورده و ۸۵ تن دیگر جان باخته اند.

با افزایش آمار مبتلایان کروناویروس، رقم مبتلایان کارمندان صحی در افغانستان نیز بیشتر شده است.

وزارت صحت گفته است که شمار کارمندان صحی مبتلا به کووید۱۹ دیروز به ۲۴۹ نفر می‌رسید، اما امروز این رقم به ۲۵۶ رسیده است.

آقای مایار افزود: “دلیل عمده که [کارمندان صحی] زیادتر مصاب می‌شوند این است که این ها در خط اول نبرد با کرونا قرار دارند.”

به گفتۀ وی، در تازه ترین مورد، شش داکتر بخش جراحی شفاخانه ابن‌سینا به کروناویروس مبتلا شده اند و نتایج سه تن هنوز به دست نیامده است.

تحقیق در کابل

وزارت صحت عامه افغانستان یک تحقیق را در مورد مبتلایان کروناویروس در کابل راه اندازی کرده و ۵۰۰ تن از افراد را به شکل غیرانتخابی مورد آزمایش قرار داده است.

بر اساس یافته‌های ابتدایی این تحقیق، نتایج آزمایش‌های سریع ۲۶۰ تن مثبت تثبیت شده و از این افراد برای آزمایش دقیق نمونه‌گیری شده اند.

آقای مایار گفت: “این سمپل که گرفته شد، ۶۰ درصد این‌ها مثبت تثبیت شد،”

او افزود که این آزمایش بیانگر افزایش واقعات کروناویروس در کابل است.

گردش سریع کروناویروس در جامعه سبب شده است که حکومت افغانستان در جلسه فوق‌العادۀ کابینه به روز شنبه، محدودیت گشت‌وگذار را تا آخر ماه رمضان تمدید کند.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون به ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا صبح یکشنبه سوم می (۱۴ ثور) مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان به بیش از ۲۴۴ هزار نفر و مبتلایان آن به بیش از سه میلیون و ۴۴۱ هزار نفر رسیده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان