شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آلمان برای میزبانی ‘چهارمین نشست بین‌الافغانی’ آمادگی می‌گیرد

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که مارکس پوتزل، نمایندۀ ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان در دیدار با حمدالله محب از آمادگی‌های کشورش برای میزبانی از نشست “بین‌الافغانی” خبرداده است.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا روز دوشنبه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) به صدای امریکا گفت که در این دیدار دو طرف در مورد گفتگوهای صلح افغانستان بحث کرده و آقای محب از تلاش‌های آلمان برای برگزاری نشست بین‌الافغانی قدرانی کرده است.

در این دیدار آقای محب گفته است که باید از این نشست سود اعظمی برد.

شورای امنیت ملی همچنان در اعلامیه‌ای گفته است که آقای پوتزل تاکید کرده است که برای همکاری به روند صلح، آلمان می‌خواهد که از نشست بین‌الافغانی میزبانی کند.

نمایندۀ ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان افزوده است: “آلمان می‌خواهد نظریات و دیدگاه‌های حکومت و مردم افغانستان را در مورد صلح بشنود که چطور می‌تواند این نشست را متفاوت و به شکل بهتر برگزار نماید”.

تا اکنون دو نشست بین‌الافغانی با حضور سیاست‌مداران افغان، و نمایندگان طالبان در مسکو و یک نشست دیگر که در آن برخی از مقام‌های حکومت افغانستان نیز شرکت داشتند، در قطر برگزار شده است.

نشست بین‌الافغانی قطر نیز به میزبانی آلمان و قطر در دوحه برگزار شده بود.

مارکس پوتزل روز گذشته نیز با حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان و برخی از چهره‌های سیاسی در کابل دیدار و کرد و با آنان در بارۀ برگزاری نشست بین‌الافغانی که قرار است در آلمان برگزار شود، مشورت کرده است.

با افزایش تلاش‌های صلح، الیس ویلز، معاون وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در امور آسیایی جنوبی و مرکزی در یک سفر چهار روزه به اسلام‌آباد رفته و قرار است با مقام‌های پاکستانی بحث و گفتگو کند.

یکی از محور بحث‌های خانم ویلز با مقام‌های این کشور، صلح در افغانستان، مذاکرات امریکا با طالبان در دوحه و نیز نقش پاکستان برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای مستقیم با حکومت افغانستان گفته شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان