شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله از انحصار امور صلح در یک وزارتخانه خاص انتقاد کرد

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان  که امروز (دوشنبه) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، همچنان گفت: مردم افغانستان حق دارند درباره‌ صلح موضع‌گیری، بحث و گفت‌وگو داشته باشند.

وی افزود: صلح خواست جمعی مردم افغانستان است و وزارت دولت در امور صلح نمی‌تواند به تنهایی کار صلح را در کشور به پیش ببرد.

عبدالله تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده باید جامع باشد و همه از جمله دولت در آن حضور داشته باشند. به هیچ عنوان یک وزارت نمی تواند کار صلح را پیش ببرد و اینکه تمام کارها در یک وزارتخانه خاص انجام شود سخن سنجیده‌ای نیست.

رییس اجراییه افغانستان ادامه داد: مردم افغانستان به‌خاطر آرمان‌ها، آزادی‌ها و حقوق‌شان قربانی زیادی داده‌اند و صلح آرزوی تمام مردم است و موضع دولت افغانستان حمایت از روند صلح است، اما صلح در انحصار یک فرد نیست و تصمیم‌گیرنده‌ اصلی مردم افغانستان است.

این در حالی است که غنی در تاریخ هشتم سرطان سال جاری با صدور فرمانی، وزارت دولت در امور صلح را ایجاد و عبدالسلام رحیمی را به عنوان وزیر در این وزارت تعیین کرد.

اخیرا «کمیته‌ ارشد هماهنگی در امور صلح» نیز براساس یک فرمان غنی برای ایجاد هماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها در مورد صلح تشکیل شده است. ریاست این کمیته را عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح به عهده دارد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان