شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آماده‌گی‌ها برای آغاز عملیات زمستانی در بدخشان

درحالی که نهادهای امنیتی ازبهر کوتاهی در راه اندازی عملیات برضد هراس افگنان دربخش‌های نا امن بدخشان بارها انتقاد شده‌اند، اما اکنون مقام‌های امنیتی می‌گویند که برای بیرون راندن هراس افگنان ازبخش‌های نا امن در زمستان برنامه دارند.

این مقام‌ها می‌افزایند که فصل سرما زمان مناسب برای سرکوب هراس افگنان است و از همین‌رو آنان می‌کوشند تا بخش‌های نا‌امن این ولایت را از وجود هراس افگنان پاکسازی کنند.

گل محمد بیدار، معاون والی بدخشان ، گفت: «ما پلان عملیات را در بدخشان ساخته‌ایم. اگر خواست خداوند باشد در همین سه ماه زمستان پیش‌رو بیشتر از نود درصد خاک بدخشان را از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی خواهیم کرد.»

درهمین حال فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید که فصل سرما زمان مناسب برای راه اندازی عملیات برضد هراس افگنان است تا آنان نتوانند دربهار فعالیت‌های شان گسترش دهند.

محمد نبی بیان، آمر امنیت بدخشان، گفت: «زمستان پیش‌رو فصل مناسب برای عملیات ما است و به زودی عملیات تصفیه‌یی را در این ولایت آغاز خواهیم کرد. تمامی مخالفان مسلح دولت امسال در بدخشان توان مقاومت را در مقابل این نظامیان نخواهند داشت.»

درهمین حال مقام‌های ارتش در بدخشان می‌گویند که عملیات زمستانی نظامیان کشور ازسوی چرخبال‌های جنگی همراهی خواهند شد.

غلام سخی کفتان، فرمانده لوای چهارم پیاده ارتش، گفت: «ما به تمامی مخالفان مسلح دولت هشدار داده‌ایم که قبل از آغاز عملیات ما باید به پروسه صلح یکجا شوند، در غیر آن مخالفان از بدخشان نابود خواهند شد. در این عملیات چرخ بال‌های ارتش نیروهای دولتی را همراهی خواهند کرد.»

مقام‌های امنیتی در بدخشان در حالی از راه اندازه عملیات زمستانی در این ولایت خبرمی‌دهند که هم‌اکنون ولسوالی‌های وردوج و یمگان این ولایت به دست طالبان استند و در چند ولسوالی دیگر این ولایت نیز این گروه حضور دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان