شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عدم پرداخت بدهی شرکت‌های پیمان‌کار از سوی وزرات داخله

شماری ازشرکت‌های ساختمانی پیمان کار با وزارت امورداخله می‌گویند که این وزارت بیشتر از سه میلیارد افغانی از این شرکت‌ها بدهکار است، اما وزارت داخله بی‌هیچ دلیلی بدهی‌های شان را نمی‌پردازد.

نماینده‌گان نزدیک به یک صد و شصت شرکت پیمان‌کار با وزارت امورداخله در هفته جاری برای شکایت کردن از بهر پرداخت نشدن بدهی‌های شان از سوی وزارت امور داخله پُشت دروازه شورای ملی آمده‌ بودند.

نماینده‌گان این شرکت‌ها می‌گویند که وزارت امور داخله از دو سال به این سو بیشتر از سه میلیارد افغانی از این شرکت‌ها بدهکار است.

سید جواد، مالک یکی از شرکت‌های پیمان‌کار با وزارت امور داخله، گفت: «کار را تکمیل کردیم و حالا که به وزارت داخله میرویم وزیر داخله صدای ما را نمی‌شنود، معین صاحب ما را نمی‌بیند، به شورای ملی به ریاست جمهوری شکایت کردیم هیچ کس صدای ما را نمی‌شنود.»

حاجی نوروز، مالک یکی از شرکت‌های پیمان‌کار با وزارت امور داخله، گفت: «ریاست تعمیرات بالای ریاست خریداری می‌اندازد، یکی دیگرش می‌گوید که بودجه نداریم وقتی بودجه ندارید چرای بالای یک مسلمان کار می‌کنید. ما به تهدید‌های بسیاری کار کردیم وحتا شهید دادیم.»

نماینده‌گان این شرکت‌ها می‌گویند که آنان در بدترین اوضاع امنیتی دربخش‌های گونه‌گون کشور تآسیات نظامی، پاسگاه‌های امنیتی، ساخت و ساز شفاخانه‌ها، میدان‌ها، زندان‌ها را نوسازی و یاهم بازسازی کرده‌اند، اما اکنون برای دادن پول‌های شان هیچ کسی پاسخ‌گو نیست.

خواجه غفور، مالک یکی از شرکت‌های پیمان‌کار با وزارت امور داخله، گفت: «ما همه چیزمان را از دست دادیم و هر روز قرضدارها به خانه‌مان می‌آید.»

عزت الله، مالک یکی از شرکت‌های پیمان‌کار با وزارت امور داخله، گفت: «اشرف غنی هیئت تعیین کند و به سی وچهار ولایت افغانستان برای بررسی کار روان کند. اگر ما دزد استیم ما را به داد‌ستانی معرفی کند اگر دزد نیستیم حق ما را بدهد.»

وزارت امور داخله می‌گوید که بررسی‌ها در این باره جریان دارد.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله، گفت: «مشکلات و نگرانی‌ها و شکایت‌های که مطرح شده است، این‌ها همه بررسی خواهد شد. این بخش از کار وپروسه کاری نهادهای وزارت امور داخله است که باید به این‌ها رسیده‌گی کند.»

مالکان این شرکت‌ها هشدارمی‌دهند که اگرحکومت پول‌های آنان نپردازند، دست به اعتراض گسترده خواهند زد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان