شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ابراز تأسف عبدالله عبدالله از استعفای حنیف اتمر

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه ضمن قدردانی از کارکرد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی کشور، از استعفای وی ابراز تأسف می‌کند.

آقای عبدالله که امروز (دوشنبه، پنجم سنبله) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت: «صرف نظر از اختلافات سیاسی که داشتیم، آقای اتمر از چهره‌های موفق حکومت وحدت ملی بود که در زمان مسوولیت‌شان به خوبی انجام وظیفه نمودند و از افغانستان در تعاملات امنیتی با منطقه و جهان نمایند‌گی شایسته نمودند که از کارکردهای شان قدردانی می‌نمایم و برای‌شان در کارهای بعدی‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم.»

عبدالله همچنان اظهارت برخی‌ها در باره تبانی حکومت با داعش را بی‌بنیاد خواند و گفت که داعش دشمن مردم افغانستان است و هر روز از مردم ما قربانی می‌گیرد. پیش از این برخی‌ها شماری از مقام‌های حکومت وحدت ملی و مشخصاً حنیف اتمر را به حمایت از داعش و داعش‌سازی در افغانستان متهم کرده بودند.

رییس اجراییه همچنان در بخش دیگر از صحبت‌های خود تأکید کرد که اعتماد رهبری نظام بالای مسوولان امنیتی مهم و حیاتی است و باید مسوولان از این اعتماد برخوردار باشند تا بتوانند وظایف و مسوولیت‌های خود را درست و مؤثر انجام دهند.

او همچنان با اشاره به رویدادهای اخیر امنیتی در کابل و برخی ولایت‌های دیگر، به مسوولان امنیتی هدایت داد که تحقیقات و بررسی‌های همه‌جانبه را انجام دهند تا عوامل حملات مرکز آموزشی موعود، ننگرهار و موشک‌های که در روز عید به شهر کابل شلیک شدند، شناسایی شوند.

رییس اجراییه تأکید کرد که مسوولان امنیتی باید متوجه وضعیت امنیتی کشور باشند و مسوولیت‌های‌ِشان را به خوبی انجام دهند.

دو روز پیش حنیف اتمر از سمت مشاور امنیت ملی استعفا داد و به جای وی حمد‌الله محب، سفیر پیشین امریکا در افغانستان گماشته شد. وزیران داخله و دفاع و رییس عمومی امنیت ملی نیز از مقام‌های‌شان استعفا دادند، اما رییس‌جمهور استعفای آنان را نپذیرفت.

آقای عبدالله در ارتباط به پروسه صلح گفت که حکومت وحدت ملی به درخواست مردم و اهمیت صلح، آماده‌ی اعلام آتش‌بس مشروط بود، اما طالبان آتش‌بس را رد کردند. او از کشورهای که در راستای  صلح افغانستان تلاش می‌کنند تشکر کرد، اما گفت که نباید روند صلح از مسیر اصلی‌اش منحرف شود و این پروسه زیر سوال برود.

به باور او، گفت‌وگوهای صلح زمانی برای حکومت وحدت ملی قابل پذیرش است که به رهبری و مالکیت افغانستان انجام شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان