شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » واکنش عبدالله به نشست مسکو؛ مالک روند صلح باید افغانستان باشد

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش به برگزاری نشست صلح مسکو تاکید دارد که مالک روند صلح مردم افغانستان است.

آقای عبدالله در واکنش به رد آتش بس از سوی طالبان و جریان سازماندهی نشست مسکو، بر ماندگار بودن آرمان صلح مردم افغانستان و مالکیت روند صلح توسط افغان‌ها تاکید کرد.

او در خصوص رد پیشنهاد آتش بس از سوی طالبان گفت: “دولت افغانستان بنا بر خواست و آرزوی مردم افغانستان، آتش بس مشروط سه ماهه اعلام کرد، اما این تقاضای آتش بس مردم افغانستان و رهبری حکومت وحدت ملی از سوی طالبان رد شد؛ ولی تلاش‌ها برای رسیدن به این آرزوی همچنان باقوت باقی است.”

حکومت افغانستان در آستانه عید قربان آتش بس مشروط سه ماهه را اعلام کرد؛ اما این آتش بس از سوی طالبان رعایت نشده است.

از سوی هم، رییس اجرایی در مورد نشست مسکو گفت: “بحث‌هایی در مورد چارچوب مذاکرات صلح مسکو جریان دارد و ما کاملاً این روند را دنبال می‌کنیم و از کوشش های صادقانه هرکشوری برای تامین صلح افغانستان استقبال می کنیم؛ ولی باید صاحب و مالک این پروسه افغنستان باشد.”

آقای عبدالله تاکید کرد که ضرورت تامین صلح را بیشتر از همه مردم افغانستان احساس می‌کنند و رسیدن به صلح هم خواست اساسی مردم افغانستان است.

این در حالی است که نشست صلح مسکو با اشتراک طالبان و کشورهای همسایه افغانستان قرار است به تاریخ چهارم ماه آینده میلادی برگزار شود.

اما؛ حکومت افغانستان گفته به دلیل عدم احترام طالبان به مذاکرات بین الافغانی در این نشست شرکت نمی‌کند و امریکا نیز به دلیل حمایت از مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها اعلام کرده که در این نشست شرکت نمی‌کند.

عبدالله امینی-

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان