شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اتحاد و برادری از پیام‌های شهدای شیعه و سنی در حادثه مسجد باقرالعلوم کابل است

عضو برجسته شورای علمای شیعه افغانستان با اشاره به حادثه حمله به عزاداران اربعین حسینی در کابل گفت که یکی از مهمترین پیام‌های شهدای عزادار شیعه و سنی در حادثه حمله به مسجد باقرالعلوم (ع) حفظ اتحاد و برادری است.
«آیت الله ساجدی» موسس حوزه علمیه «زینبیه» کابل و عضو شورای علمای شیعه افغانستان اعلام کرد که حمله در مسجد مکان امن الهی و مردمی که عزای یک معصوم (ع) را اقامه می‌کردند، عمق قساوت قاتلان مسلمانان را روشن می‌کند.

وی امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به شهادت ۱۰ نفر از عزاداران اهل تسنن در حادثه حمله به مسجد باقرالعلوم (ع) اظهارداشت که حادثه حمله به شیعه و سنی عزادار حسینی در مسجد باقرالعلوم (ع) بخوبی نشان داد که ظالمان ما را به نام اسلام به شهادت می‌رسانند و بدنبال بدنامی اسلام هستند.

آیت الله ساجدی با اشاره به پیام‌های حادثه حمله به عزاداران اربعین در کابل گفت که ای پیروان اهل بیت و ای پیروان امام حسین (ع) مبادا در میان شما تشنج ایجاد شود، در زیر پرچم اسلام و پرچم سرخ حسینی گردهم آیید.

موسس حوزه علمیه زینبیه در کابل خاطرنشان کرد که پیام شهدای اربعین پیام «مسلم ابن عوسجه» در روز عاشورا  است. در حالی که با پیکر خونین در میدان رزم افتاده بود به «حبیب ابن مظاهر» وصیت کرد که ای حبیب، پیام من به تو این است که مبادا نواده رسول خدا را تنها بگذاری.

عضو شورای علمای شیعه افغانستان ادامه داد که شهدای شیعه و سنی مسجد باقرالعلوم نیز برای ما این پیام را رساندند که اگر امروز دین رسول خدا با شهادت ما زنده می‌ماند، ما آماده شهادت هستیم.

وی افزود: مبادا تفرقه قومی در میان جامعه اسلامی افغانستان ایجاد شود، ما شاهد بودیم که در حادثه مسجد باقرالعلوم ده نفر از برادران اهل سنت ما هم به شهادت رسیدند، مشاهده می شود که خون شیعه و سنی در این واقعه با هم بر زمین ریخته شد. این نشان می دهد که شیعه و سنی واقعی، برادران واقعی هم هستند و نباید از فتنه‌ها متأثر شوند و بین آنها تفرقه ایجاد شود.

عالم برجسته شیعه افغانستان تاکید کرد که مسلمانان برای رضای خدا اتفاق و اتحاد خود را حفظ کنند، همین تفرقه در میان مسلمین تنها خواسته ظالمان است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان