شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان از قربانی‌های شورای امنیت است؛ جنگ‌های اخیر دنیا را آنها بوجود آورده‌اند

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان با انتقاد از عملکرد اعضای شورای امنیت سازمان ملل اظهارداشت که این سازمان در دستان پنج قدرتی است که جنگ‌های ۷۰ سال گذشته را در کشورهای مختلف بوجود آورده‌اند.

«امرالله صالح» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان با انتقاد از نهادهای سازمان ملل گفت که این سازمان در ایجاد صلح در کشورش موفق نبوده است.

وی در نشستی در کابل افزود که اعضای شورای امنیت سازمان ملل بیشتر جنگ‌های جهان در ۷۰ سال گذشته را بطور مستقیم یا غیرمستقیم بوجود آورده‌اند.

صالح خاطرنشان کرد که اشغال افغانستان توسط ارتش شوروی سابق، نشان داد که این کشور از قربانیان اعضای شورای امنیت سازمان ملل است.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان با انتقاد از «سازمان‌های غیردولتی» (NGO) وابسته به نهادهای خارجی از جمله سازمان ملل در این کشور گفت که این نهادها برای تضعیف دولت افغانستان فعالیت می‌کنند.

امرالله صالح تاکید کرد که سازمان ملل همواره با این سازمان‌های غیردولتی به مردم افغانستان تلقین کرد که آنها خوبند و دولت کابل بد است.

بنابراین تقویت این تفکر باعث افزایش مشکلات مردم افغانستان شده است همانطور که بیشتر سیاستمداران افغان از جمله حامد کرزی از نهادهای موازی شکایت داشتند.

وی خاطر نشان کرد که سازمان ملل به مداخله نظامی در افغانستان پس از ۱۱ سپتامبر نیز مشروعیت بخشید.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان همچنین با اشاره به قطعنامه ۱۳۷۳ سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان به دلیل دخالت‌ قدرتهای بزرگ، این قطعنامه را اجرایی نکرد.

امرالله صالح تصریح کرد که مقامات افغان در راینزی با خارجی‌ها دچار اشتباه هستند و از ملت افغانستان نمایندگی نمی‌کنند.

مقام افغان همچنین گفت که نسل جدید افغانستان باید از واحد مستقلی تحت عنوان افغانستان و مردمش نمایندگی کنند تا به سرنوشت ناکام نسل گذشته روبرو نشوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان