شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » احتمال مي‌رود تا پايان سال جاري يك ميليون افغانستاني ديگر بي‎خانمان شوند

احتمال مي‌رود تا پايان سال جاري يك ميليون افغان ديگر بي‎خانمان شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد با ابراز نگراني از افزايش چشم‌گير بي‎خانمان‎هاي داخلي افغانستان بر اثر جنگ مي گويد كه احتمال مي رود تا پايان سال جاري نزديك به يك ميليون افغان ديگر نيز بي خانمان شوند.

معاون دبيركل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشري كه به افغانستان سفر كرده در يك نشست خبري روز چهارشنبه (۱۷ سنبله) در كابل؛ خواستار افزايش كمك هاي بشردوستانه جهان به افغانستان شد.

استيفن اوبرايان، معاون دبيركل سازمان ملل در امور حقوق بشري و كمك هاي اضطراري گفت كه به دليل احتمال بي‎خانمان شدن و يا برگشت حدود يك ميليون تن از شهروندان اين كشور در سال جاري، به كمك هاي بشردوستانه بيشتري نياز دارد.

وي بيان داشت كه با توجه به وضعيت كنوني، نياز است تا جامعه بين المللي ۱۵۰ ميليون دلار را به خاطر تطبيق برنامه كمك رساني اين سازمان به بيش از يك ميليون تن از شهروندان مناطق مختلف افغانستان كه پيش بيني مي شود در سال جاري بي‎خانمان شوند و يا به كشور برگردند، تامين كنند.

اوبرايان افزود: از مجموع سه و نيم ميليون افراد نيازمند به كمك در افغانستان، به دو ميليون و صد هزار تن كمك هاي بشردوستانه رسيده است اما نزديك به يك ميليون و ۳۰۰ هزار تن ديگر به كمك هاي فوري نياز دارند.

معاون دبيركل سازمان ملل متحد با بيان اين كه به دليل جنگ‌ هاي داخلي صدها هزار افغان در كشورشان بي‎خانمان شده‌‎اند، افزود كه تمام طرف ‌هاي دخيل در جنگ مكلف به پيروي از قوانين بشردوستانه هستند.

به گفته وي، در حالي كه سه ميليون افغان به خدمات درماني دسترسي ندارند، سالانه تعداد زيادي از كودكان افغان به دليل سوء تغذيه جانشان را از دست مي ‌دهند.

اوبرايان با ابراز نگراني عميق از ربوده شدن كارمندان بخش كمك رساني اين سازمان گفت: تا اكنون ٩٣ همكار بخش كمك رساني ما ربوده شده‎اند.

معان دبيركل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و كمك هاي اضطراري گفت كه بر اساس اطلاعات مسئولان وزرات صحت عامه افغانستان، حدود ۱۰ ميليون نفر در اين كشور به خدمات درماني دسترسي ندارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان