شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ادامه فعالیت دانشگاه «یومف» سوئیس در کابل غیر قانونی است

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی، تاکید کرد که پرونده دانشگاه یومف سوئیس – شاخه افغانستان، یا «دنیا» در کابل به علت تخلف به دادستانی کل فرستاده شد.
«فیصل امین» روز دوشنبه این مطلب را در واکنش به انتشار اخباری به نقل از سخنگوی دانشگاه یومف سوئیس – شاخه افغانستان مبنی بر ادامه کار این دانشگاه، بیان کرد.
وی تصریح کرد: «فعالیت این دانشگاه غیرقانونی است و در صورت نادیده انگاشتن نامه رسمی وزارت تحصیلات عالی افغانستان، از طریق نهادهای امنیتی با آن برخورد خواهد شد.»
برخی رسانه های افغانستان به نقل از «سیدباقر کاظمی» به عنوان سخنگوی دانشگاه یومف سوئیس – شاخه افغانستان، نوشتند: در هیچ جای قانون آموزش عالی افغانستان این صراحت وجود ندارد که لغو مجوز دانشگاه از اختیارات کمیسیون «ایجاد» است و این دانشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی افزود که تاکنون نامه ای برای متوقف کردن کار این دانشگاه از وزارت آموزش عالی دریافت نکرده و وزارت آموزش عالی مطابق قانون نیز نمی تواند مانع فعالیت این نهاد شود و مجوز آن را باطل کند.
سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در واکنش به این اظهارات گفت: پرونده این دانشگاه به ریاست جمهوری و دادستانی کل برای بررسی ارسال شده است.
فیصل امین افزود: این افراد از نظر وزارت تحصیلات عالی رسمیت نخواهند داشت و در این وزارتخانه تنها شخصی به نام «جاوید سنگدل» رئیس و انتقال دهنده این دانشگاه معرفی شده است که این فرد نیز باید در مقابل تخطی های صورت گرفته پاسخگو باشد.
فیصل پیش از این نیز گفته بود که این دانشگاه ۳ سال پیش در کابل آغاز به کار کرد و مدعی شده بود که مدارک این دانشگاه مورد تائید دانشگاه یومف سوئیس است، اما وزارت امور خارجه با استناد به گزارش سفارت کشور در «برن» این ادعا را رد کرده و اعلام کرد که مدارک دانشگاه یومف سوئیس – شاخه افغانستان در آن کشور قابل پذیرش نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان