شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » از یک حمله انتحاری در لغمان جلوگیری شد

مسؤولان در مرکز افغانستان گزارش می‌دهند که منسوبین ریاست امنیت ملی کشور توانسته از یک حملۀ انتحاری در ولایت لغمان جلوگیری نمایند.

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید، نیروهای قطعات خاص این ریاست، از یک حملۀ انتحاری که قرار بود، در مربوطات شهر متهرلام لغمان انجام شود، جلوگیری نموده‌اند.

به اساس اطلاعات به دست آمده، فردی که حملۀ انتحاری را انجام می‌داده‌است، محمد هارون فرزند محمد حبیب به اسم مستعار جان‌باز بوده‌است.

بر بنیاد خبرنامه، محمد هارون از سوی قومندان منصور مشهور به قاری انور، مسؤول حمله‌های انتحاری و انفجاری گروه طالبان مامور شده بود، تا حمله‌یی را در شهر مهترلام راه‌اندازی نماید.

ریاست امنیت ملی افزوده که فرد انتحاری توسط منسوبین این ریاست قبل از رسیدن به هدف شناسایی و بازداشت گردیده‌است.

این ریاست افزوده که فرد دست‌گیر شده در جریان بازرسی‌ها، قبول نموده که قبل از آماده شدن به حملۀ انتحاری، وظیفه داشت تا رفت‌وآمد نیروهای امنیتی را به ولسوالی علی‌شینک لغمان به قاری انور گزارش دهد.

باید گفت که لغمان در افغانستان از جمله ولایت‌های است که در آن گروه طالبان حضور دارند؛ اما دراین اواخر گزارش‌های به نشر رسیدند که گروه داعش هم فعالیت خود را در آن آغاز کرده که از سوی مقام‌ها رد شده‌اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان