شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سخنگوی وزارت خارجه روسیه: آمریکا طالبان را کمک مالی و تسلیحاتی می کند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس هفتگی خود به تحقیقات یک نویسنده آمریکایی اشاره کرد که در آن آمده است واشنگتن طالبان را کمک مالی و تسلیحاتی می کند.

به گزارش خبرگزاری آسیا از این کنفرانس، خانم زاخارووا با استناد به یک گزارش از مایکل هیوز یک آگاه علوم سیاسی از مرکز بین‌المللی دانشوران وودرو ویلسون در واشنگتن، گفت: آمریکا در افغانستان به طالبان وسایل نقلیه و اسلحه می دهد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات پنتاگون و دیگر منابع که منتشر شده ایالات متحده آمریکا در واقع در افغانستان به کسانی که می گویند دشمن است کمک بزرگی مالی می کند.

این دیپلمات روس همچنین گفت: طالبان بخش بزرگی از کمک های اختصاص داده شده به دولت افغانستان را دریافت می کنند.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: اطمینانی نیست که کمک های بزرگ به افغانستان بالغ بر ۳ میلیارد دالر که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ برای نیروهای نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص داده شده واقعا به نیروهای نظامی دولت افغانستان برسد.

وی می گوید: نزدیک به ۹۵۰۰۰ وسایل نقلیه نظامی امریکا که از سال ۲۰۰۵ به افغانستان انتقال داده شده اند ناپدید هستند و گزارش شده که از سال ۲۰۱۶ هم یک و نیم میلیون اسلحه مفقود شده است.

به گفته وی، نمایندگان آمریکا در یک سال گذشته بارها مسکو را متهم به حمایت از طالبان کرده اند، در حالیکه خود نویسندگان آمریکا حالا به یک نتیجه گیری متفاوت رسیده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این هم گفته بود: مسکو اطلاعات تازه ای در اختیار دارد که هلیکوپترهای ناشناس، افراد مسلح شاخه افغانستان گروه داعش را انتقال می‌دهد و علاوه بر این، در شرق افغانستان به آنها سلاح و مهمات رسانده می‌شود.

به باور سخنگوی وزارت خارجه روسیه”این نشانه‌ خوبی نیست که نه مقامات افغانستان و نه هم مقامات نظامی امریکا یا ناتو در افغانستان در مورد پرواز این هلیکوپترهای ناشناس و کمک رساندن به داعش در ولایات مختلف افغانستان حاضر نشده‌اند توضیح منطقی بدهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان