شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اسلام توسط پیامبر(ص) آورده شد تا جامعه را از لوث خرافات پاک کند

داکتر ایاز نیازی امام جمعه شرق کابل در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ماه ربیع الاول ماه طلوع خورشید جهان تاب حضرت محمد(ص) و مقدمه برای تحول بزرگ در جهان بویژه در جزیرة العرب است.
آقای نیازی با بیان اینکه از این روز درتمام جهان اسلام تجلیل می شود افزود: باید میان تجلیل از میلاد رسول اکرم و خرافه پرستی بر اساس اهداف تفکیک شود.
به گفته او، اگر هدف از تجلیل تنها رقابت های نا سالم و پر کردن دیکها برای خیرات باشد نه تنها اشتباه است بلکه بدعت است زیرا او به خیرات ما نیاز ندارد.
آقای نیازی تصریح کرد: یک عده تجلیل از میلاد رسول خدا را کاملاً رد می کند و می گوید خود آن حضرت تجلیل نکرد صحابه نیز تجلیل نکرده است اما در پاسخ باید گفت که خود آن حضرت نفس تجلیل بود و در حیات مبارکش مومنان از او پیروی می کردند این خود بزرگترین تجلیل بود.
او همچنان گفت: فاصله میان ما و رسول خدا(ص) بیشتر از چهارده صد سال است با این همه بعد زمانی اگر هدف از تجلیل شناسایی سیره و اخلاق پیامبر(ص) باشد نیاز به این تجلیل داریم.
به گفته این عالم دینی، نه انکار مطلق از تجلیل درست است و نه بدعت گذاری ها به بهانه تجلیل از این روز پس نباید دروازه مسجد را بروی جوانان بسته کنیم در حالی که جوانان گروه گروه از خط اصیل اسلام فاصله می گیرد.
این در حالی است که این مردم برای دین و ارزشهای آن در طول تاریخ از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
به گفته او، چرا دروازه مساجاد را به روی به خاطر تجلیل از میلاد نبی به خاطر یک مشت حرفهای واهی بسته کنیم در حالی که تجلیل از روسول خدا در حقیقت تجلیل از بعثت است زیرا میلاد آن حضرت مقدمه رسالت است.
به گفته او افغانستان در وضعیت بدی از نگاه اخلاقی و اجتماعی قرار دارد پس باید از سیره رسول خدا یاد آوری شود و از این فرصت برای نجات جوانان از خرافات کار کینم.
به گفته این استاد دانشگاه از این فرصت باید استفاده کرد و سنت رسول خدا را راهکار برای مشکل جوانان قرار داده و بزرگترین نیروی موثر جامعه را با اصل دین آشنا کرد.
او همچنان گفت: ولادت پیامبر در تمام دنیا به خصوص در جزیرة العرب بزرگترین تحول در تاریخ بشریت است.
پیامبر اکرم در حالی دیده به جهان گشود که انسان از مسیر اصلی خود منحرف شده بود تا اندازه ای که با دست خود بت می تراشید و از او کمک می خواست.
به گفته او آفتاب اسلام در حالی طلوع کرد که روابط اجتماعی انسانها را تجاوز و جنگ و خشونت تشکیل میداد و روابط خانواد گی به معنی واقعی کلمه وجود نداشت و یک مرد می توانست تا پنجا زن را به خود اختصاص بدهد و درمجموع زن ارزش انسانی خود را در جامعه آن روزر از دست داده بود.
به گفته نیازی اسلام توسط پیامبر(ص) آورده شد تا جامعه را از لوث خرافات و بی بندباری و خون ریزی پاک کند و بدون شک با آمدن اسلام تحول عظیمی در زندگی بشر رخ داد و صفحه زندگی به یکباره ورق خورد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان