شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اظهارات ضدونقیض در مورد کشته شدن سربازان ارتش در حمله‌ی پهپادهای امریکایی

شماری از رسانه‌ها، شورای ولایتی هلمند و گروه طالبان می‌گویند، شماری از سربازان ارتش که نزد طالبان در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند زندانی بودند، در نتیجه‌ی حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین امریکایی کشته شده‌اند.
اما نیروهای حمایت قاطع، سخن‌گوی والی هملند و وزارت دفاع افغانستان انجام حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در این ولسوالی را تایید کرده، ولی کشته شدن سربازان ارتش که گویا نزد طالبان اسیر بودند را رد کرده‌اند.
شورای ولایتی هلمند می‎گوید در نتیجه‌ی حمله‌ی هواپیمایی بدون سرنشین امریکایی بر یک زندان طالبان در ولسوالی نادعلی شماری از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان به‌دست طالبان اسیر شده‎بودند، کشته شدند.
عبدالمجید آخندزاده، معاون شورای ولایتی هلمند روز جمعه به رادیو آزادی گفته که این حمله پنج‎شنبه شب صورت گرفته و به طالبان نیز تلفات وارد شده‎است. او شمار دقیق سربازان را مشخص نکرده است.
پیشتر گروه طالبان با نشر خبرنامه‌یی مدعی شده بود که ۲۲ سرباز امنیتی افغان که اسیر این گروه بودند، در حمله‌ی هوایی نیروهای امریکایی بر زندان آنان در ولسوالی نادعلی کشته شده‌اند. این گروه مرگ سه تن از اعضای خود را نیز تایید کرده‌ است.
بی‌بی‌سی گزارش داده که نیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو با تایید انجام دو عملیات نظامی در ولسوالی نادعلی ادعای گروه طالبان درباره‌ی کشته شدن سربازان افغان در اسارت را رد کرده و گفته‌اند که بعد از بررسی همه‌جانبه مطمئن هستند که هیج غیر نظامی و زندانی گروه طالبان در این دو حمله کشته نشده‌اند.
وزارت دفاع ملی کشته شدن سربازان را که گویا اسیر باشند رد کرده اما گفته است در این حمله ۲۴ طالب مسلح کشته شده‎اند.
دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع گفته است: «روز گذشته (پنج‌شنبه) حوالی ساعت ۵ در نتیجه‌ی یک حمله‌ی هوایی در منطقه‌ی چاه انجیر ولسوالی نادعلی هلمند یک قرارگاه دشمن کاملاً تخریب شده و ۲۴ تن از دشمنان کشته شده و چهار تن‌شان زخمی شده‎اند. آن‌جا زندان نه بلکه محل بود وباش دشمن بود.»
حیات‌الله حیات، والی هلمند نیز با رد ادعای طالبان گفته که دو مرکز نظامی این گروه بمباران شده و زندان‌های طالبان در نزدیکی شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند قرار ندارند.
او افزوده که زندان‌های این گروه در شمال ولایت هلمند در ولسوالی نوزاد و موسی قلعه موقعیت دارد.
در اوایل ماه اسد گروه طالبان در هلمند ویدیویی را منتشر کرد و مدعی شد که ده‌ها سرباز ناپدیدشده‌ی ارتش در ولسوالی نادعلی به این گروه پیوسته‌اند و آن‌ها را به مکانی امن انتقال می‌دهند. اما مقام‌های دولتی این ادعای طالبان را تایید نکرده بودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان