شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اعلام حمایت حزب اسلامی به رهبری ارغندیوال از گفتگوهای صلح با حکمتیار

شاخۀ حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندیوال حمایتش را از گفت‌گوهای صلح حکومت با گلبدالدین حکمت‌یار اعلام کرده از رهبران حکومت می‌خواهد تا توافق‌نامۀ صلح در این زمینه را امضا کنند.

شاخۀ حزب اسلامی به رهبری ارغندیوال با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که شورای اجرائیۀ حزب اسلامی افغانستان امروز نشست فوق‌العاده‌یی را به رهبری آقای ارغندیوال برگزار کرده‌است.

در اعلامیه آمده‌است که در این نشست پشتی‌بانی‌شان را از مورد موافقت‌نامۀ صلح بین هیئت مذاکره‌کنندۀ حزب اسلامی به رهبری گلبدالدین حکمت‌یار و دولت افغانستان ابراز داشته و آن را به خاطر اعادۀ صلح و ثبات در افغانستان دیده یک گام مثبت می‌پندارند.

آنان از سران حکومت وحدت ملی نیز خواسته‌اند تا توافق‌نامه را در محراق منقعت ملی افغانستان جاداده و آن را مورد تایید قرار دهند.

این در حالی‌ست که اخیرا آقای ارغندیوال به رسانه‌ها گفت که به خاطر گزینش رهبر حزب اسلامی باید انتخابات درون‌حزبی برگزار گردد.

آقای ارغندیوال پیش از این خواهان پیوستن گلبدالدین حکمت‌یار با آنان شده و گفته بود که حزب اسلامی متعلق به وی است و کسی دیگر صلاحیت قانونی برای تاسیس حزبی با این نام را ندارد.

از سویی، مقام‌ها در حزب اسلامی می‌گویند که توافق‌نامه میان دوطرف نهایی شده و به خاطر موجودیت اختلاف نظرها میان رهبران حکومت در این زمینه، تا به حال امضا نشده‌است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان