شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افزایش خشونت‌های طالبان؛ بیش از ۲۰ سرباز افغان و چهار غیرنظامی کشته شدند

مقام‌های دولتی در ولایتهای سرپل، لوگر و قندهار در أفغانستان می‌گویند که به دلیل ادامه حملات طالبان در این ولایت‌ها بیشتر از ۲۰ سرباز در یک شبانه‌روز گذشته کشته شده‌اند. .همچنین چهار غیرنظامی نیز در رویدادی در غزنی کشته شده‌اند

خونین‌ترین حمله شورشیان شب گذشته (دوم ثور/اردیبهشت) در ولایت سرپل انجام شده است.

ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت که افراد طالبان همزمان بر ولسوالی‌های سانچارک، سوزمه قلعه و قسمتی از شهر سرپل، مرکز این ولایت حمله کردند که تهاجم آنان بعد از چندین ساعت درگیری دفع شد.

او گفت که در این درگیرها ۱۱ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان کشته، ۱۹ نفر زخمی شدند. همچنین یک نفر توسط شورشیان اسیر شده‌ است.

آقای امانی مدعی شده که شورشیان نیز تلفاتی داشته‌آند ولی ارقام دقیق آن مشخص نیست.

اسد الله خرم، عضو شورای ولایتی سرپل نیز درباره حمله شب گذشته طالبان به بی‌سی‌سی گفت اعضای طالبان از ولایت‌های همجوار در مناطقی از ولسوالی سوزمه‌قلعه و سانچارک تجمع کرده‌اند و ابراز نگرانی کرد که طالبان قصد تصرف ولسوالی سانچارک، سوزمه قلعه و صیاد را دارند و اگر دولت توجه نکند “فاجعه انسانی” رخ خواهد داد.

در یک رویداد امنیتی دیگر در ولایت لوگر د رجنوب کابل نیز هشت سرباز امنیتی که محافظ معدن مس عینک بودندِ، کشته شدند.

عبدالقدیر مطفی، سخنگوی وزارت معادن دراین باره به بی‌سی‌سی گفت که شورشیان حوالی ساعت ۱۲ نیمه‌شب گذشته به معدن مس عینک حمله کردند.

به گفته او افراد مسلح ابتدا پاسگاه امنیتی را هدف قرار دادند و بعد در مسیر یک خودرو نیروهای امنیتی مین انفجار کرد که در نتیجه هشت نفر کشته و چهار نفر زخمی شده‌اند.

ولایت‌های قندهار و غزنی در جنوب نیز شاهد چندین مورد خشونت بوده است.

شورشیان با حمله به یک پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی ژیری قندهار چهار سرباز افغان را کشتند و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

مقام‌های امنیتی قندهار مدعی اند که در حمله متقابل نیروهای امنیتی، حدود شانزده نفر از نیروهای طالبان کشته شده‌اند.

در انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولسوالی غزنی نیز چهار غیر نظامی کشته شدند.

بعد از امضای موافقت نامه امنیتی میان آمریکا و طالبان حملات این نیروها کاهش یافته بوده، دولت افغانستان اعلام کرده که در هفته‌های گذشته میزان حملات طالبان افزایش یافته است.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که به طور متوسط روزانه حدود ده حمله از طرف طالبان انجام می شود.

در پی افزایش حملات گروه طالبان به نیروهای دولتی افغانستان،‌ این گروه می‌گوید در توافقنامه صلح که با آمریکا امضا کرده هیچ موردی درباره کاهش و توقف جنگ با نیروهای دولتی وجود ندارد.

یکی از سخنگویان طالبان در گفتگو به بی‌بی‌سی بیان داشت که کاهش خشونت و قطع جنگ میان طالبان و دولت افغانستان در گفتگوهای “بین الافغانی” مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دیروز نیکولاس کی، نماینده غیرنظامی نیروهای ناتو در افغانستان در مصاحبه با بی‌بی‌سی، طالبان را متهم کرد که به تعهدات شان در توافقنامه صلح با آمریکا عمل نمی‌کنند.

حکومت افغانستان نیز می‌گوید که شورشیان طالبان باید خشونت را کاهش دهند تا روند آزادسازی زندانیان تسریع و مذاکرات “بین‌الافغانی” آغاز شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان