شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ‘عبدالله عبدالله تا دو روز دیگر طرح حکومت توافقی را نهایی می‌کند’

یکی از سخن‌گویان عبدالله عبدالله می‌گوید که تا دو روز دیگر طرح یک حکومت توافقی از سوی آقای عبدالله و یارانش نهایی می‌شود.

امید میثم، سخن‌گوی آقای عبدالله می‌افزاید که قرار است این طرح پس از نهایی شدن به ارگ فرستاده شود تا بن‌بست سیاسی در کشور حل شود.

به گفتۀ سخن‌گوی عبدالله عبدالله بربنیاد این طرح نتایج انتخابات بی‌معنی خواهد بود و آقای عبدالله نقش اجرایی در حکومت توافقی خواهد داشت: «طرح حکومت توافقی، از طرف ما تا دو روز آینده نهایی می‌شود. این طرح در چار چوب منافع ملی و مصلحت علیای افعانستان راه حل عملی و معقول را برای برون رفت از بحران و مشکلات کنونی و ایجاد حکومت فراگیر، همه‌شمول و ملی ارایه خواهد کرد.»

در همین حال، صدیق صدیقی، سخن‌گوی رییس‌جمهور در حالی که ابراز امیدواری می‌کند که به‌زودی تنش‌های سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله پایان یابند می‌گوید که در این زمینه پیش رفت‌هایی شده‌است: «حل چالش‌های سیاسی مربوط به سیاسون ما است و رییس‌جمهور و معاونین‌اش تعهد کامل دارند به این که این مسایل در یک فضایی پر از تفاهم حل شود.»

 

گفته می‌شود که عبدالله عبدالله در این طرح خواهان ریاست شورای عالی صلح با صلاحیت‌های ویژه، پنجاه درصد کابینۀ حکومت توافقی و صلاحیت انتخاب والی‌ها در ولایت‌هایی که در انتخابات گذشته بیشترین آرا را گرفته‌است شده‌است.

واقف حکیمی، عضو مجلس نماینده‌گان گفت: «رهبران سیاسی افغانستان هرچه زودتر به این بحران پایان ببخشند تا مسلۀ سرپرستی حکومت پایان بپذیرد.»

غلام حسین ناصری، عضو دیگر مجلس نماینده‌گان نیز افزود: «به نظام سرپرستی باید پایان داده شود؛ این ظلم است، این غضب است.»

تنش‌های سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله در حالی ادامه دارند که افغانستان با بحران کرونا و جنجال‌های صلح روبه‌رو است.

اعضای کاروان مردمی صلح‌خواهی، تنش‌ها را میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله عامل بن‌بست در روند صلح می‌دانند و هر دو طرف می‌خواهند که بخاطر پیشرفت در روند صلح این اختلاف‌ها را به‌زودی پایان دهند.

اقبال خیبر، رییس حرکت مردمی صلح خواهی بیان داشت: «از یک طرف مشکل کرونا، از طرف دیگر ناداری و از طرف دیگر چالش‌های انتخاباتی در برابر مردم مشکلات جدی و تشویش را بوجود آورده‌است.»

اختلاف‌ها میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله پس از آن بالا گرفتند که عبدالله عبدالله نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد نپذیرفت.

ایالات متحده هشدار داده‌است که اگر این اختلاف‌ها پایان نیابند، این کشور بخشی از کمک‌هایش را به افغانستان قطع می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان