شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افزایش کشت مواد مخدر در ۲۴ ولایت افغانستان در سایه حضور آمریکا

سلامت عظیمی، وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان از افزایش کشت مواد مخدر در بیش از ۱۷۰ ولسوالی در ۲۴ ولایت این کشور خبر داد.

وی که به همراه معاون وزارت صحت عامه و فرمانده پلیس کابل برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس سنا به این نهاد رفته بود درباره افزایش کشت مواد مخدر و شمار معتادان به ویژه در شهر کابل به نمایندگان سنا پاسخ دادند.

وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان در این نشست تاکید کرد که کشت مواد مخدر در سال جاری افزایش یافته است. به گفته وی، در سال جاری ۳۲۸ هکتار زمین در بیشتر از ۱۷۰ ولسوالی در ۲۴ ولایت، تریاک کشت شده و ۵۰ درصد کل تریاک این کشور در ولایت ناآرام هلمند کشت می‌شود.

سلامت عظیمی ناامنی و افزایش تقاضای جهانی برای مواد مخدر را از دلایل عمده افزایش کشت تریاک در افغانستان عنوان کرد.

وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان بیان داشت: با وجود اینکه هماهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر در این کشور بهبود یافته است، اما با آن همه دستاوردها از تطبیق برنامه مبارزه با مواد مخدر قابل قبول نیست و به‌همین منظور این وزارت در حال بازنگری این برنامه است.

سلامت عظیمی تاکید کردکه معیشت بدیل و کاهش تقاضای مواد مخدر از اهداف برنامه عمل مبارزه با مواد مخدر است و جامعه جهانی نیز در تطبیق این برنامه مسئولیت دارد.

بر اساس آمارها، هم اکنون حدود ۳.۵ میلیون نفر در افغانستان به نوعی از مواد مخدر استفاده می کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان