شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سیاف درخواست ملاقات با نخست وزیر پاکستان را نپذیرفت

در جریان سفر نخست وزیر پاکستان به کابل، سفارت این کشور از سران جریان های سیاسی افغانستان برای یک دیدار حضوری دعوت کرده بود که با پاسخ منفی عبدالرب رسول سیاف روبرو شده است.

مسعود تراشتوال، سخنگوی شورای حراست و ثبات گفت: “نپذیرفتن دعوت سفارت پاکستان برای ملاقات با صدراعظم این کشور از سوی استاد سیاف به معنی مخالفت با صلح نیست. دلیل این است که مرجع دعوت کننده پاکستان بود نه حکومت افغانستان.”

در عین حال، بنابر بر درخواست سفارت پاکستان، گلبدین حکمتیار رییس حزب اسلامی، کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و سید حامد گیلانی رهبر محاذ ملی به ملاقات نخست وزیر پاکستان شتافتند و با او دیدار کردند.

در این میان، آنچه که بیشتر جلب توجه کرده است، نبود پرچم افغانستان و خود نمایی پرچم پاکستان در این دیدارهای جداگانه بوده است.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا بیان کرد: “متسفانه، در ملاقاتی که مقام های پاکستانی با مسوولین افغانستان داشته اند، بیرق ملی افغانستان دیده نمی شود و تنها بیرق پاکستان است که این خلاف پروتوکول است.”

باور ها براین است که افغانستان تحت تاثیر سیاست های پاکستان قرار گرفته و در این دیدارها، نبود پرچم هم بدون علت نبوده است.

صالح محمد سلجوقی، نماینده هرات در مجلس افزود: “نبودن پرچم پر افتخار افغانستان در ملاقات های رسمی به معنی کم اهمیت شمردن به اعتبار و هویت ملی ما است.”

از سویی هم  هنوز نخست وزیر پاکستان به کابل نیامده بود که راکت پراگنی های آنسوی دیورند  بر مناطق مرزی افغانستان در کنر آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. در تازه ترین مورد از خاک پاکستان، بیش از ۴۰۰ راکت روز سه شنبه به ولایت کنر شلیک شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان